påskis

skärtorsdag: det var dagen efter då valen skulle vara inne. fast jag gjorde mitt val dagen efter. det var okej sa ingrid. det var skönt med extra betänktetid. och nu i efterhand känns det väldans rätt, men jag är fortfarande rädd det ska bli fel, felelifel. kommer nog att ta ett tag innan jag vet att det inte är fel eller rätt. men det får vi helt enkelt ta då. för jag orkar inte tänka på det just nu. hannah var hemma så vi hade familje middag med spel och mat och dryck. trevligt ffastän jag var väldans trött och grät mer än en gång. menmen. sov otroligt gott sen iaf.

långfredag: sarah var handla godis eftersom det enda påskgodiset hemma var över 3 kg äckelpäckel godis min pappa köpt billigt. sen iordning med dusch och så innan till kusinerna. väl där var det massa god mat, smaskismask och sen skulle vi leta "påskägg". vi skulle inte leta efter själva påskäggen utan efter lappar med våra namn på utomhus. sist kvar var så klart jag och min faster johanna. johannas lapp var oexisterande, helt försvunnen men min, ja vem hade den? om inte min kära kära syster! hon hade ju råkat på med sig två lappar, min och hennes. vilket resulterar i att sarah sprang runt och frös och letade aslänge efter en lapp som hennes syster hade i sin hand hela tiden! suck. haha, sen fick vi i alla fall godis och påskägg. sen en mumselimumsig tårta som var helt sjuuukt mättande. och min släkt = pokersläkt. så texas hold'em bordet flög upp och det var dags. efter en kass bluff åkte sarah så klart ut först. jag spelade lite för andra när de var på toa och rökte med mera men i hela längden blev det lite tråkigt. mamma sa att jag kunde få gå till pontus om jag ville. efter ungeför tre olika vägbeskrivningar på hur långt med mera kom jag fram, och det var som alltid helt underbart kul att träffa pontus. vi handlade kycklingrulle till honom innan vi kollade på tv och tog det lugnt. somnade nog rätt tidigt dessutom.

påskafton: vaknade halv 9, uscheliusch så tidigt tycker jag men vaken var man. så skulle vi få leta påskägg. sarah är ju riktigt kass på att leta och stod hur länge som helst på samma ställe och kunde inte hitta. så vände jag mig helt enkelt om och hittade det direkt. heja sarah du är bäst! godis på morgonen är iaf bland det bästa som jag vet. gotteligott! sen började jag och pontus se Epic Movie, han gick ifrån och skulle städa och fixa lite saker. Jag såg klart filmen och pratade lite med hans pappa. Den var som en typiskt Scary Movie, vissa saker kul och vissa saker man inte fattar, inte jag iaf. sen var det bara att packelipacka ihop sina saker och så åkte vi hämta upp nikke och till Lotta. det blev kubb för hela slanten, och min kubbtalang var faktiskt oväntad! I början var jag ju kubbens Pelé, sen tappade jag däremot väldans mkt och mot slutet kommer Maradona tillbaka! haha, ja pontus, jag vet att du håller med mig så säg inget;) sen blev det tekken 5 kamp mellan mig, nikke, pontus och fia. sarah är ju egentligen en "oslagen" mästare på tekken alla tekken men lät sig slås igår ett antal gånger av dem alla tre. mat (sicken superlisuper god paj!) och till bussen och LA. sarah klarade inte fler gupp så det blev att vi hoppa av vid shell och lånade dess toalett innan färden till julia med papper i skorna. haha. tacos time hos julia. sarah åt en halv och en väldans massa goda nachos och annanas. träffade marcus (julias pojke) och adam. skulle hyra film men cerrado överallt. inom mig och tog lite filmer, såg Wrong turn. läskig, fast vi gillar inte halmstad bornas attityd mot LA-are, eller hur tjejer? gick hem vid halv ett. så himla trötta. somna nog nästan direkt.

påskdagen: pontus fick inte någon energi förrän kl var ca kvart i 12 (då jag redan legat vaken och kollat på honom i ca tre kvart) han börja babbla om bomber och retades med en fram till 13,15 tiden. då det blev frukost. det var riktigt gott med köttbuillemacka! längesen ju. sen följde jag honom till bussen och han sjöng dåliga och elaka sånger till mig. men oj vad jag älskar honom ändå:) kärlelikärlek. det har jag till många med iofs. julia frida lina som jag träffa igår med. supertrevlans. helt sjukt kul tills jag blev trött och tjurig. sen när jag droppat pontus kom elias och hannah hem med elias familj och hund. AW VA SÖÖÖT! och så blev det fika för hela slanten. frida ringde och även ett sms av söta nathalie, blir det ekebo för henne med? efter det satte jag mig här för att skriva när pappa kom och fråga om jag kunde hjälpa honom en trettio minuter. så ut med två jackor (ena varm och andra oömtålig) mössa och arbetshandskar bar jag x antal takpannor och y antal hinkar med cement. nu är sarah väldans trött och de där trettio minuterna blev tuill ca 1 & ½ timme. jobbelijobbigt! snart ska jag duscha, som ska bli SKÖÖÖNT, sen har min älskade mamma ställt sig och lagat ost och skink paj eftersom jag var sugen på det, hon är så söt. sen vid halv 7, 7 ska jag till frida och vi ska fixa lite innan ekebo ikväll. yeay, party party!

annandag påsk: jag ska upp vid 9, absolut senast. och samling till match kvart i 10, det är tidigt. men det är inte så ofta sarah är med på matcher så det känns bra att jag ska få spela och att jag fick följa med iaf. såna där små saker som gör en glad. sen vet jag inte om vi skulle se på Linas kvällsbok kl 16, jag vill det, vill ni? och sen på kvällen ska jag antagligen återförenas med min älskling. sicken påsk!

resten av lovet: jag har bestämt date med elina och lovat mamma en dag i kristiansstad. sen får vi helt enkelt se. men just nu känner jag verkligen att jag gillar livet!
och förlåt för att jag trodde så om er, men det händer, det är det här med vibrationer och skicka signaler, det blir dubbelt och omöjligt att tyda. så vi får väl se hru det hela blir. jag vet att tiderna förändras men vi ska väl inte sabotera något? NEJ, det vägrar jag. för justnu är allting bara bra.






SNART ska jag dessutom lägga upp en massa bilder från mallorca m.m, var ett tag sen jag uppdaterade min bilddagbok nämligen så det är på tiden! så håll koll på sarahp.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback