En fredagskväll

Så är det som det brukar. Jag sitter här utan någon inspiration till att skriva något vettigt överhuvudtaget. Jag hade ett så himla bra ämne i bilen. Eller jag satt och tänkte på en massa saker och på hur man skulle kunna skriva ner dem. Jag kommer ihåg förra sommaren då jag skrev ner mina tankar medans jag jobbade. Skulle festa en kväll tror jag så var jag på sånt himla partyhumör medan jag stod och diska. Det var lite såpbubblor här, lite moves där och shakeandet, såklart. Jag var galen. Skrev tankarna någonstans, tror dock det var på min blogg på lunarstorm. Som jag nu har tagit bort. Det svider lite, inte att min lunarstorm är borta, utan att alla mina bloggar jag skrev där också fick försvinna. Det är kul att sitta och läsa egenom gamla inlägg. Man skäms verkligen, samtidigt som man knäcker sig.

Jag har kommit på hur mycket jag avskyr julhandel. Det är så mycket som ska köpas och så lite pengar att inhandla allting för. Jag har än så länge köpt en födelsedagspresent och har fem julklappar kvar att införskaffa. En behöver jag inte oroa mig för ännu och två är klara och ska bara läggas på varubandet. Sen är det de där två sista som ställer till seriösa problem för mig. Vill köpa något, inte alltför dyrt (har helt enkelt inte pengarna till det), men som ändå är något personligt och som den personen blir glad av. Jag älskar köpa saker som jag vet att personerna som får det blir glada över. Jag blir lika glad själv. Nästan lite sjukt, trodde aldrig jag skulle vara en sådan människa.

Ska in till stora staden (halmstad) imorgon och fixa! Hoppas nu ponteponken vaknar hyfsat tidigt så att han joinar mig. Alltid så himla mycket trevligare med sällskap

Jag har kommit på hur mycket jag har förändrats, och jag tror jag håller på att förändras ännu mer nu. Jag känner mig starkare än jag gjort på länge. Alla blir ledsna och alla blir lyckliga och allting går runt. Jag vet mycket väl det inte är som det en gång varit, och jag börjar inse att det inte heller kommer kunna bli. Jag är inte ensam om att ha genomgått en förändring. Alla förändras och så är det ju. Vi kommer antagligen aldrig bli så tajta som vi en gång var, jag vet det. Det kanske är bra, kanske är dåligt. Vi vet ingenting nu. Jag försöker bara vara en så bra vän som möjligt och hänga med. Jag försöker fokusera på mig själv mer, vad jag mår bra av. Jag ska bli en stark person igen, och jag är säker på att jag kan nå dit.


image48


 

watch the sunrise, say your goodbyes and off we go
some conversation, no contemplation, hit the road
car overheats, jump out of my seat on the side of the highway babe
our road is long, your hold is strong, please dont ever let go, ohno
i am driving fast now, dont think i know how to go slow
where you at now, i feel around, there you are
cool these engines, calm these jets, i ask you how hot can it get
and as you wipe off beads of sweat, slowly you say, i am not there yet


i know i dont know you, but i want you so bad
everyone has a secret, oh can they keep it?
oh no they cant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback