Julavslutning

Det var sång, spel och dans. Och Papa Dee. Måste ändå erkänna det är lite coolt. Liksom på en skolavslutning. Nåja, i alla fall. Dagen följdes av timmar julklappsletning. Först med Pontus i någon timme så han fick köpt allt han skulle. Sen med systern, Lina och Frida. Jag hittade en massa till mig själv; sjal, två par skor, en UNDERBAR skjorta m.m men köpte såklart inget, för för vilka pengar skulle jag shoppa? Hade inte ens råd att köpa en extra julklapp, maten tog över. Så var det. Tog halv 8 bussen hem. Gick alltså på stan i 7 och en halv timme, det är inte mer än rätt att man har lite ont i fötterna. Frida, Lina, syster min och Pontus fick i alla fall alla köpt vad de skulle, så vitt jag vet. Själv får jag väl hålla mig tills julrean i stockholm. Den smakar minsann inte illa.


Klockan är mycket och den hära dagen känns både oerhört lång och kort. Vad har jag egentligen gjort? Allting känns som ljusår sen och utan mening. Sakta. Jag har gjort så mycket idag. Träffat folk. Men ändå känns det som ingenting, rent ut sagt inte ett skit.
Tror jag behöver det här lovet, ta det lugnt och tänka och reda ut saker och ting med mig själv. Blir det inte bättre så har jag ett möte att boka när skolan börjar igen känner jag. För jag orkar inte ha det såhär, jag är trött på mig själv.

image50

and so this is christmas, and what have you done?
another year over, a new one just begun
and so this is christmas, i hope you have fun
the near and the dear ones, the old and the young


and so this is christmas for weak and for strong
the rich and the poor ones, the road is so long
and so happy christmas for black and for white

for the yellow and red ones lets all stop the fight


a very merry christmas and a happy new year
let's hope it's a good one, without any fear

war is over, if you want it


war is over, if you want it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback