sommarlov

jag har fixat och jag har donat och nu har jag städat, nu är det fint. ska dammsuga en dag, men inte idag. jag tror inte mina föräldrar egentligen tycker om mig "åh det är så bra nu när du har sommarlov för då kan du göra en massa sysslor i hemmet, jag har redan planerat åt dig att du ska dammsuga hela huset en dag innan vi åker" vadå, tur med sommarlov? jag går hellre i skolan som nu senaste veckorna och gör ingenting, än dammsuger hela huset. slår man upp det på SAOL visar den:

SOMMAR-LOV. lov (se lov, sbst.⁴ 3 a) under sommaren, lov på sommaren, sommarferie. Barnen har sommar­lov. ÅbSvUndH 58: 276 (1730). särsk. i jämförelser l. mer l. mindre oeg. l. bildl.
Från gråbärgslandets vardagsgrå bekymmer / till kontinentens solblå sommarlov. MALM Bländv. 25 (1926).
Där ute i skyttegravarna hade hemlandet och freden stått för .. (frontsoldaterna) som ett evigt sommarlov av solig tystnad, grönska och vattensorl.

inte fan kan "ett evigt sommarlov av solig tystnad, grönska och vattensorl" bli förknippat med att dammsuga hela huset? nej fy pyttsan!




ikväll ska jag träffa frida och lina, ska bli megans nice faktiskt^^ kommer ju kanske inte ses så mycket mer sen. sarah kommer ju ha fullt upp med att dammsuga huset :( hmbug. lina träffar jag klart på torsdag när vi åker till italien! wiho va det ska bli kul! fast jag har mig allt en viss liten oro. vi får väl se, orolig är jag, men samtidigt är det en fjollig oro så jag ska verkligen inte tänka på det. tänk på annat! jag har ju faktiskt sommarlov!

hjar varit med pontus. vi var i stan och köpte tangentbord och käka kebabkungen, fatta ju inte ett ord av vad människan där sa till mig, ketchup?:S uh? och massa jag fatta inget. menmen, det gjorde itne pontus heller så det gör ingenting, då är det inte jag som är döv iaf!

men nu är det mat och jag är redan sen till frida ATTSINGENS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback