annorlunda

något är annorlunda. jag kan inte sätta fingret på vad det är
men något har förändrats. vad är det? jag vill ha det som förut, jag gillar inte det här. det är inte såhär det ska vara

är det bara jag? det är det nog. men ändå. jag vill inte ha det såhär. vill att allt ska vara som det var innan, innan jag åkte iväg.



jag vet vad det är nu
det har tagit slut.
det där första har tagit slut. det är som bortblåst. det är på långa vägar över, det tror jag verkligen inte. men det där första som alla är i början, de första månaderna så att säga, de är borta nu. och jag visste ju det skulle försvinna en dag, men jag ville inte tro det. jag hade nog hoppats att det skulle försvinna från mig först så jag inte hade blivit så ledsen nu när det är annorlunda.

men det där första är slut. och thats the way it is. men alltihopa är inte slut. jag vet att det inte är över. det är jag säker på. och om det nu skulle ta slut, alltihopa vill säga. allt skulle vara över helt plötsligt så vet jag att det är mitt fel. jag kan ändra mig så det inte blir så. och det ska jag göra med.






slutet har bara börjat mellan dig och mig



nu är det dags för sarah att sluta vara en grubblare och helt enkelt börja leva. jag ska inte gå runt och älta saker som hänt, för jag kan inte göra något åt dem nu. jag ska sluta gå runt och vara ledsen och lättuppretad. jag kan det. och nu är det dags. nu har jag bestämt mig. jag ska bli glad igen och rätta till allt jag gjort fel


  • jag ska sluta tänka (för mina tankar leder då aldrig till något gott)
  • jag ska uppskatta det jag fått och det jag har (annars kommer det försvinna från mig)
  • jag ska sluta göra misstag och sluta såra folk jag älskar
  • jag ska sluta vara så fjollig och överkänsligt (kom fram till igår kväll att jag är så hispig av mig)
  • jag ska sluta vara rädd
  • jag ska göra allt jag kan för att få tillbaka det "normala"
  • jag ska inte ljuga och hålla de löften jag ger, även om glömskan kan drabba oss alla




mina vänner, ni betyder mest, utan er skulle jag inte klara av allt det här. ni är helt underbara, tack för att ni finns<3
pontus, du är fullkomligt underbar och jag älskar dig mer än något annat. jag ska vara glad nu. tack för att du finns i mitt liv, du är mitt allt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback