läger-dag

Idag bara SKA det bli en rolig dag. Jag ska inte gå runt och tänka på en massa skit. Jag ska inte gå runt och fundera. Jag ska inte gå runt och bli irriterad över småsaker jag inte kan göra ett smack åt. Idag ska jag bara tänka fotboll, mat och arosfortet! And that's it.

Jag kanske lät sur, och jag vet inte, kanske har jag rätten att vara det också. Men jag är inte sur. Bara hiskeligt trött för jag har knappt kunnat sova i natt. Har jag kanske legat och väntat på något? Sen när det inte kom kunde jag kanske bara inte sova ordentligt. Oro kanske? Äh, jag vet inte. Somnade dessutom inte med ett leende på läpparna. Scrubs var ju sorgligt det jag såg. Blä. Ganska bajsig fredag om jag tänker på det.


Så snart är det alltså träning och jag ska springa bort tankar, sorger och besvär! Sparka bort bollen och bli av med alla synder. Eller något. Jag ska i alla fall träna fotboll och det brukar pigga upp mig. Gjorde inte det så mycket i torsdags dock, blev väl först hyfsat glad när jag prata lite med Lina, men annars blir jag alltid pigg och trevlig under träningens gång. Under tränings sessionen. Dessutom har jag kommit fram till att jag ska sluta äta så jävla mycket skit. Ja, jag är mycket, oerhört, medveten om att det inte är den första gången jag säger detta, men tror det är första gången jag skriver det i bloggen. Jag vet själv jag mår bättre av frukt än av godis. Jag känner mig bra när jag äter en macka istället för kladdkaka. Men bakningen vill jag inte överge. Får väl helt enkelt leta upp lite nyttiga recept. Vilket i och för sig aldrig blir lika gott.


should i give up, or should i just keep chasing pavements
even if it leads nowhere
or would it be a waste, even if i knew my place
should i leave it there?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback