förhoppningar och förväntningar,

Jag var så glad när jag cyklade hem från träningen. Men nu bara sänktes allt. Jag vet inte vad det beror på. Förväntningar och förhoppningar som bara krossas, eller går in väggen och ramlar ner utan att resa sig upp. Exakt vilka förväntningar jag har som blir behandlade på detta sättet har jag inte heller kunnat lista ut riktigt. Vad det är jag innerst inne går och hoppas på. Jag vet inte. Hela jag är så kluven när det gäller vissa ställningar.

i am a little divided, should i stay or run away and leave it all behind?


Träningen idag var riktigt rolig och det kändes så bra! Alltid ett härligt avslut nu när jag inte kommer träna på lite mer än två veckor. Jobb de närmsta och sen resa. Fy tusan va skönt det ska bli. Jag vet inte exakt varför jag känner såhär, för allting i mitt liv rullar och är bra, nåja så gott som, men det ska ändå bli så skönt att komma bort liksom. Inte för att jag vill slippa människor och händelser (fatta irriterande att strand är flyttat, urgh!), absolut inte. Jag bara känner det ska bli skönt att komma bort och inte behöva tänka på allting liksom. Jag är en äkta tänkare. Går runt och tänker på precis allting hela tiden. Vare sig det rör mig själv eller inte. Vilket gör att min hjärna går på högvarv. Det blir inte heller mycket vila eftersom det inte blir så mycket sömn. De som känner mig vet jag tycker sömn känns onödigt, liksom man sover bort en tredjedel av sitt liv. Ja, vi måste göra det, men tänk vad mycket man kunde göra istället! Om man då inte hade varit tvungen att sova vill säga. Nåja. Det ska bli skönt att åka till Egypten i alla fall.


Idag på träningen sa Nancy också att jag var eftertraktad. Haha! Helt otroligt hur det piggar upp ens humör att få höra sådant. Ja absolut, jag tar det med en nypa salt (snarare en näve men i alla fall) men det är ändå roligt för tusan. Och just, Pondus istället för Pontus. Haha, någon har ju virrat till det eller skämtat till det rejält. Ganska kasst skämt i så fall men men. Min humor är väl inte alltid den bästa heller!

Idag har jag inte bara lärt mig något nytt utan man kan inse nya saker också! Fastän man kanske är själv, eller joggar, promenerar själv. Inte kommer på vad man ska prata om med folk och därför inte prata med någon och ingen pratar med en och sådant. Det betyder inte man är själv. Man behöver inte vara ensam. Och fastän du kanske alltid är med folk, pratar och skämtar och umgås, så kan du känna dig själv. Ensam.


Man lär sig ju då något nytt varje dag! Och idag har Elina visat hur en äkta korv med bröd ska vara. I brödet lägger man en klutt mos med piffiallkrydda i och sen en sojakorv. Smaskens enligt Elina själv, personligen vågade jag inte testa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback