CV

Har suttit är i MINST en timme och fixat CV. Har surfat runt på x antal sidor där alla säger annorlunda om hur du bör utforma och skriva ditt CV. Jag ville ge det en personlig touch tillslut så jag dissade sidorna och skrev klart själv. Tur man har haft några journalist lektioner i alla fall;) Jag vet inte om det blir något bra, ska be om feedback när någon i familjen kommer hem. Har skrivit en liten individuell del till alla affärer på Eurostop förtillfället. Tror jag börjar där och ser hur det går. Går det åt fanders får jag ta affärer i stan också. Vill ju ha ett roligt och välbetalt jobb. Okej, affärer är väl inte de mest välbetalda men det är ju sådant jag tycker är kul. Industrijobb är nog mer välbetalt men där ska man väl helst ha kontakter.

Idag var det första dagen i skolan på ... 8 dagar blir det va? Det är otroligt hur snabbt man faller in i gamla spår igen, direkt. Kommer knappt ihåg Lanzarote ens.

Idag på mediekommunikationen, efter att jag gjort bedömningsuppgift, satt vi och diskuterade framtiden lite. Jag får min första lön nu på fredag (YEAY) och det ska bli min första del till barskolan 2009! Wihi. Sen vill jag ju bosätta mig på Mallorca och jobba som bartender ett tag. Efter det går mina planer lite skilda vägar.

Alternativ 1: Jag fortsätter på bartender spåret och försöker ta på mig och få jobb på större och större barer och nattklubbar så jag tillslut blir bartender no1 världen över.

Alternativ 2: Jag bosätter mig i ett annat varmt land (eller annan del av Spanien) och utbildar mig till reseledare på plats. Kan arbeta med att dansa i Bamse-dräkt för barnen eller något.

Efter antingen det ena eller andra ska jag flytta till New York och skaffa karriär inom något medieämne. Ska bli superrik och bo med minst ett sko-rum som ska fyllas med Jimmy Choo ;) Någonstans under mina trippar ska jag dessutom ha hittat en man som kan stå ut med mig och ta hand om våra barn om jag har mycket jobb. Barnen kommer vid 30 års ålder har jag tänkt. 27, 28 år som tidigast. Sen ska jag bara leva lyckligt och tjäna massa kosing som mina barn och barnbarn ska ärva.
Låter inte det som en hyfsad livsplan?

image55

Kommentarer
Postat av: Hannah

OCH SYSTER! syster måste också få ta del av det ;) Hon har faktiskt ditt namn på armen sådeså! Men ärligt, så låter väl det som en bra plan, du vet i alla fall att du vill utomlands. Det är bra, börja därifrån. Fanken jag skulle ju med skriva CV...
Puss

Postat av: Frida

haha lycka till ;)

2008-01-23 @ 09:18:38
URL: http://fridajosefsson.bildagboken.se
Postat av: Emelie

Låter skitbra alltihop! Men du jobbar fortfarande på concilia eller? :D

2008-01-23 @ 11:35:46
URL: http://emelieanderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback