Jag ramlade omkull och tog mig upp och sen, ramlade jag omkull igen.

FY vilken helg vi har haft!

Fredagen vet vi alla hur den var. Och den var härlig, mysig och oerhört trevlig. Såklart bäst då vi fick se allas Håkan Hellström också. Sen sov jag tills det blev dag på lördagen. Var så allmänt seg och gjorde inte mycket förrän det var dags att duscha, packa och åka till Lina. Där var det fix och tricks för att bli fina för kvällen. Malin ringde och hon kom och hämta upp oss pga regnet så åkte vi till Glänninge för ölbrännboll. Fast det blev inte speciellt mycket brännboll, och inte heller öl. Grillandet skedde i skjulet. Mina barnens bästa grillkorvar var uppskattade, åtminstonde av Hanna. Sen var kvällen inte mycket mer än dricka och mat och allmänt trevligt sällskap. Vi var inte många, men ack så naggande goda.

Efter mycket vel och men kom vi ut till Karsefors. Vid tjugo över elva sa jag vi skulle dit om tio minuter. Vi var där vid tolv tror jag. Sen stod vi och snacka, vilket Sanna & Lina tröttna snabbt på så de betalade 170kr i inträde och gick in. Jag & Lisa var värre än så. I följe med Simon & Martin vandrade vi runt för att leta ett plank och planka in. Vi var mycket diskreta när vi gick och skrek och lös med mobilen i skogen måste jag säga. Kom fram till ett plank. Dock var det baksidan till pissoaren så hade vi hoppat över där hade det nog blivit aningen blött och ofräsch. Men kanske uppskattade? Tacka vet jag Martin som hjälpte oss med ståltråden och stängslet så vi sparade våra 170kr. I owe you one! Sen var det dans hela natten lång inne i öltältet. Eller inte så länge som man velat men men. Kvällen avslutades i ett telefonsamtal på badrumsgolvet.

Sen var det söndag och efter två kvällar ute var jag jävligt seg ska erkännas. Det är inte något jag brukar vara. Sov ett bra tag och sen låg jag på soffan utan att göra något. Efter en del smsandes för ovanlighetens skull, bakade jag muffins och fixade innan Lina kom och hämta upp mig för att åka till Tobbe. Så småningom kom Simon också och vi fyra hade en mycket trevlig kväll med pizza, muffins, musik och buzz.


Idag var det seg måndag men jag har fixat målandet, bara andra strykningen kvar, övningskört och ätit på Hello med min alldeles härliga vän Frida. Snart ska jag avsluta dagen med en glass i Torekov. Imorgon ska jag jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback