Så kyss mig, är det på riktigt eller drömmer jag?

Denna veckan har bara flugit förbi och jag har nu suttit mig ner för att andas och börjat fundera.

När man räfsar rabatter så går tankarna i ett om allt och inget. Helt seriöst. Man kan börja tänka på helgplaner, hur stort är egentligen oändligt?, vart tar mina pengar vägen?, hur många dagar det är kvar tills min födelsedag, sånger som hör ihop med räfsning. Ja. Jag har till och med kommit på mig själv att nynna "Räfsa räfsa alla vill vi räfsa".

Jag vet inte vad som hände med mig idag. Jag var så glad och på riktigt bra humör. Och sen efter vi hämtat upp Hannah bara försvann allt. Nu låter det som det är Hannahs fel, vilket det verkligen inte är. Jag vet faktiskt inte vad som hände. Luften bara gick ur mig. Orken försvann. Humöret var bortblåst. Så börjar jag tänka på vad lycka är. När är man egentligen lycklig? Och hur kan det komma sig att så olika saker kan göra en sådär ruskigt glad? Jag vet själv att jag kan känna totallycka när jag köper en ny mobil eller får blomsterbud. Samtidigt kan jag känna precis samma lyckorus av ett sms eller telefonsamtal. Eller en låt som är sådär underbar och man inte kan sluta lyssna på.

Jag läste en artikel en gång där det stod att man aldrig ska fråga sig själv om man är lycklig, för då ställs man omedelbart inför ett ultimatum. Antingen är man inte lycklig och blir deprimerad av det faktumet eller så är man lycklig och kan inte längre sträva efter något mer. Jag ställer mig den frågan hela tiden, konstant. Eller nu på senaste, sen jag läste det, så har jag inte ställt den lika mycket. Istället har jag frågat mig själv "Varför är jag inte lycklig nu?" Eller "Varför är jag lycklig?" Jag tror jag måste sluta fråga mig saker och helt enkelt bara stänga av. För jag kommer ändå aldrig fram till några svar.


Snart så kommer släkten och det blir god mat och min otroligt delikata tårta till efterrätt!


i feel wonderful because i can see the love light in your eyes
and the wonder of it all is that you just dont realize


Kommentarer
Postat av: Hannah

Ja jag vet, det är svinjobbigt när det blir sådär. jag försöker ta det easy istället, duvet bara flyta med. och sen ibland så är det bara att konstatera att jag är fan lycklig. och då ska man vara glad för det, för visst kan det bli bättre än så. man kan bli lyckligare men man kan också bli olyckligare. så det gäller att njuta! puss söta syster

Postat av: Pontus

räffsa räffsa, alla vill vi räffsa! hoppas din lite för tidigt firade födelsedag var bra haha =)

2008-07-06 @ 19:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback