långfredag

Jag har nog aldrig varit så allmänt seg och träig som jag varit idag. Helt otroligt. Jag är allmänt seg i benen och huvudet. Ont i foten och armarna skakar om jag spänner dem. Egentligen så makes it all sense om man tar bort arm-problemet.

Det var match idag, skulle upp tidigt 8.15. Men tydligen var det inte tidigt nog enligt min egna kropp så vaknade vid 7 halv 8, utan möjlighet att somna om. Knappt sovit mycket under natten heller, tänkt så mycket. Men nu orkar jag inte tänka. Antagligen därför huvudet är segt, har gått på högvarv så nu är det enda som jag fattar scrubs. En cd-skiva kvar på första säsongen!

Sen match i Förslöv mot Bjärelaget. Sveriges bästa division fem lag och som vann division fem överlägset. Jag visste jag ändå skulle börja som avbytare ändå så jag trodde inte jag skulle kunna göra någon skillnad denna matchen heller. Men efter tre minuter gör Hanna ett asnice nickmål precis innan hon bytar (det är respekt om något) och efter ytterligare fyra kanske ramlar Lina och stukar foten. Jag såg inte alls vad som hände mer än att hon helt plötsligt låg ner och Kajsa sa till mig att värma upp. Så in kom jag på högerytter, vilket jag bara spelat ett mycket fåtal gånger innan. Dessa gångerna har inte heller varit långa gånger. Men det gick förvånandsvärt bra! Jag hade redan innan bestämt mig att kämpa som fan, och det gjorde jag. Jag fick till och med stanna på högerytter andra halvleken också. Och även om det inte blev några fler mål i matchen så känner jag mig så nöjd med mig själv. Jag sprang som fasiken, trots att mina ljumskar gjorde sig påminda hela tiden. Blir zon för mig ikväll, men matchen är jag rysligt nöjd med!


Blir en seg fredagskväll för mig, sitter just nu och lyssnar på Maniac från Flash Dance för att peppa mig själv inför morgondagen. Än så länge går det faktiskt inge vidare men det får fixa sig imorgon. Jag antar jag bara är orolig för en del saker. Men sån är ju jag. Maniac, she's a maniac.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback