Tonight you're gonna party like it's 1999

Eller snarare 79, 89 där någongång. Och jag är inte med.
DET SUUUUUUUUGER!
Och ja, jag tycker synd om mig själv. Jag tycker synd om mig som sitter hemma med uppsvullen hals, kämpar med att kunna svälja och näsan täpper igen mer och mer. Jag tycker så jävla synd om mig själv som missar ett återupplivande av Studio 54. Ja, så löjligt egositisk är jag. Jag skulle ju gå på alla! Jag skulle ju det! Men vad händer? En jävla mes variant av körtelfeber? Nej jag blir bara förbannad.


Dagen har spenderats till större delen på sjukhuset i Halmstad, infektionskliniken. Låter det som en höjdare? Believe me, it's not. Tack och lov var min mamma med mig så jag slapp ligga på en sjukhusbris själv inne i ett vitt rum med vita väggar och tak och dörrar. Tack och lov slapp jag ligga själv i ett rum utan tavlor, växter, tidningar i timmar i väntan på blodprovsresultatet.

Hellre ett stick, eller två, i armen än att jag ger svalgprov igen. Usch. Jag tycker inte om när folk stoppar ner topsar långt ner i halsen. Det är synnerligen obehagligt och gör så att man verkligen vill kasta upp allt på personen i fråga och topsen. Tur man nästan är helt fullvuxen.

Dessutom gjorde jag högskoleprovet igen i lördags. Och firade Lisa på kvällen. Provet var en pärs och kvällen hos Lisa otroligt trevlig. Fredagen som skulle varit vip-förfest på underbar och sen vip-grejsemojs igen på moon blev istället sitta hemma med ont i halsen och försöka svälja ett och annat.

Fatta vad jag missat. Inte bara skolsaker, inte bara träning. Jag har missat lagfest. Vip-sakerna. Missar studentfesten.
Ja, jag vet vad ni tänker "Men som hon klaaagar det är väl inte så farligt herreguuud!" Ja, jag klagar. Jag klagar och jag är gnällig och jag piper och är irriterad och är ledsen. Jag är inte sjuk, jag blir aldrig sjuk. Nu är jag inne på tredje veckan hemma (undantag två dagar då den ena slutade med att jag blev hemskickad då jag lät som en man) och jag är inte van vid det och jag tycker inte om det. Jag hatar det. Och jag missar årets träningsläger.

Nu tittar mamma på en serie som utspelar sig på 80-talet där de nyss var på disco och alla hade afro.
In my face.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är synd o dej på alla sätt. det är pyton o vara sjuk

2009-03-31 @ 10:30:36
Postat av: hannah

stackars lilla söta syuster :( puss

2009-03-31 @ 11:58:30
Postat av: frida

Lider med dig vännen min :/ saknade dig om tusan på studentfesten!! <3

2009-03-31 @ 12:52:34
Postat av: S as in Sofia

kan tänka mig det, jag ska nog inte göra högskoleprovet någonsin ;) jag är inte så klurig haha!

Så lov nu :)

gott!

planer?



jag missade med studentfesten om det får dig att må bättre ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback