Sister's sighing in her sleep, brother's got a date to keep, he can't hang around. Our house, in the middle of our street.

Så var det dags. Jag ska nu visa er hur vi här på Jens Bjelkes bor. I den lilla skolådan, som Klara så vackert refererar den till!

 

Du kommer in genom den tunga dörren i vår söta ytte-pytte lilla hall. På höger sida möts du av handväskor hängandes vid spegeln och löparskor som ger dig en hint om projekt 66. Och titta titta titta! Hur coolt ser det inte ut med en skateboard ståendes?

 

På vänster sida har du porttelefonen, som förvånade mig och Klara måttligt en dag när Fred ringde på. "Men.. det kan ju inte ringa här, vi har ju ingen telefon" Efter porttelefonen ser du också en perfekt yta att lägga post och nycklar på sen börjar köket, där Klara är kung. Jag, som vanligt, gör ytterst sparsam och sällan matlagning.

 

 

Här är alltså vår kökshörna. Vi har spis, ugn, diskmaskin, kyl och frys. I tillägg tusen olika hushållsmaskiner som äggkokare, toaster, mixer, brödrost m.fl. Mina direkta erfarenheter av detta köket är mest när jag väntade på att ugnen skulle bli klar, men som jag glömt bort att ens sätta på. Och diskmaskinen som jag drog igång på något program, som inte var ett program, och när Klara kom hem var disken fortfarande skitig och disktabletten inte ens upplöst.

 

I köket hittar vi även sprithyllan, som än så länge bara innehåller min sprit.

 

och lite sporre/påminnelse för vad vårat projekt är

 

Sen har vi "matsalen" som inte är så stor och som vi inte spenderar allt för mycket tid i. Det är ett glasbord med en duk, som egentligen är ett lakan ifrån Ullevål sykehus. Med andra ord ett lakan tokigt folk har sovit i. Alltid härligt att ha på matbordet inte sant? I bakgrunden ser ni även Klaras vin körkort och i fönstret Alvin. En av två växter som Klara tar hand som sina egna barn. Jag håller mig helt borta då mina fingrar är med av färgen blå (jag spillde bläck) än gröna.

Sen har vi ju den delen där jag tror vi båda spenderar allra mest tid. Soffhörnarn. Med en TV härligt stor och med många kanaler (dock aldrig något intressant på den), ett soffbord som man kan repa hur mycket som helst utan att det syns och såklart, den sköna soffan. För att citera mig själv en av de första dagarna i lägenheten. SOFFAN ÄR BEKVÄM FAN, SÅ JÄVLA VIKTIGT VAR DET INTE! Vilket sas efter att Klara flera gånger sagt va. Tydligen till Fred i telefonen och inte till mig.

 

Soffhörnans stolthet står överst i glashyllan. Vår JÄTTEIKEA-katalog. Den lilla är en vanlig variant som kom med posten. Den andra fick Klara med sig hem från jobbet. Den bidrog lite mer till den kompletta lägenheten.

Hyllan under, ytterligare sporrning för projekt 66!

 

 

Sedan har vi garderoben som tillhör hallen och som står brevid soffan. Den innehåller ytterkläder och skor och dammsugare. Proportionerna är dock inte riktigt jämna. Jag har 7 jackor medan Klara har 2, varav en är trasig. Jag har alldeles för många skor medan Klara har typ 2. Än har hon inte klagat. Så allvarligt i alla fall.

 

Så har vi såklart också ett badrum. Ett jävla fräscht sådant ska jag tala om! Dock blir det en smärre översvämning där inne varje gång någon duschar. Men så länge man kommer ihåg att flytta på badrumsmattan och tvättkorgen så är det inga problem överhuvudtaget! Och är ingen hemma kan man ha alla dörrar öppna och då kan man ha det så bra att man kan stå i duschen och titta på tv samtidigt!

 

 

I sovrummet finner vi garderoben som vi delar systerligt på! Här har jag knött in så mycket kläder som det absolut varit möjligt. Det är en jäkla tur jag inte känner någon större shoppinglust ska bara tilläggas! Två veckor har gått och jag har än så länge lika bra ordning som när vi flyttade in, medan Klara har kaos. Men som hon sa ligger hon ju en vecka före mig i tiden så vi får väl se om ordningen kan hållas fram till nästa helg.

 

Nästa helg som förövrigt kommer att bli awesome.

 

Inne i sovrummet finns såklart inte bara en garderob utan även en underbart hög och härlig säng, men jag glömde rätt och slätt bort att ta kort på det.

 

Så här bor vi i alla fall, Sarah och Klara, medan vi strävar med att nå upp mot våra mål! Imorgon börjar det for real, hittills har bara varit en mjukstart. Jag laddar upp för ett rejält pass med Carmine på gymmet. I övrigt har helgen varit lugn, det har varit jävligt skönt, och jag har ätit en jävla massa skit, som har varit sjukt gott. Höjdpunkten har varit filmkvällar och fyllesamtal. Hur kan man inte bli glad av "Allting är så mooootiigt. Mooootiiigt. Så jag tänkte, jag ringer glada Sarah! Du är alltid glad." ?

Nu avslutar jag helgen med matlagning inför hela veckan. Kyckling skall fylla mitt frysfack. Och jag hoppas att inte lägenheten brinner ner under tiden eller blir rökfylld bara för jag öste på med olivolja. På kycklingen. I ugnen.


Kommentarer
Postat av: jenny

åh låt mig flytta in hos er :D jobbet i norge gick hyfsat nu är det bara en lägenhet som saknas! ta hand om dig finaste sarah

2010-08-29 @ 22:07:25
Postat av: mamma

ser ju jättefint ut,puss

2010-08-30 @ 10:12:32
Postat av: Frida

fasen vad fräsch! ser ju helt nyrenoverad ut? tummen upp Pontén!

Postat av: Zara

Hej babe! Guud vilken fin lägenhet! Blir ju så sugen på att komma och kolla irl!! Jag ska kolla upp bussbiljetter till nu i höst så hör jag av mig ;) pöss

2010-08-30 @ 10:28:34
URL: http://zara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback