There are times when all the world's asleep, the questions run too deep for such a simple man.

14 februari.
Alla hjärtans dag.
Mors dag.
Fastlagsdagen.

De är inte dumma norrmännen ändå. Samla allt på samma dag så slipper man tänka på det efteråt. Nice ju! Jag lyckades skrämma upp min syster rejält med när jag i tisdags såg det var mors dag och trodde det var likadant i Sverige. Som tur är var det inte samma dag. Mors dag i Sverige är i maj, så kära syster, vi har lång tid kvar! Innan dess hinner du ju till och med komma hit!

Men Norge är inte all good. Lösgodiset saknar den absolut viktigaste biten, de sura colanapparna från basetts. En godispåse blir helt enkelt inte hel utan dem. Men inte nog med det. Estrella, som här heter Maarud som köpt upp Estrella, har inte DILLCHIPS! Va fan är det här?! Det är inte ofta jag blir sugen på chips, det ska gudarna veta, men när jag blir det då är det fanimej inte sourcream and onion jag vill ha (som man har vuxit upp på och jag föråt mig på på Lisas simhuskalas på lågstadiet) och inte vill jag ha Salt & Pepper som blir så himla starka i munnen efter ett tag. Jag vill ha dillchips, dill dill dill. Jag antar bara Zara Andersson kan förstå det här men you get my problem! Det får du ta med dig när du kommer!

Helgen har bestått av mycket lugna aktiviteter som inneburit mycket samtal och melodifestival, en och annan öl och uppfriskning. Jag har knappt lämnat lägenheten. Nice. Men nu blir det faktiskt ut i friska luften. Det är tydligen sol ute enligt internet. Dra upp persinennen är ju faktiskt överskattat.

Kommentarer
Postat av: Zara

I understand completely Sarah Pontén! Dillships are on its way! ;) är det något annat som inte Norgeland har som vi har, som du vill ha?

Postat av: Ika

Skit i dillchipsen för fan, det är GRILLSHIPS som gäller. Jävla Norge... Sen att de inte har choklad med digestive heller! Eller fler än 10-15 smaker med lösgodis. Eller kexchoklad.

Ibland längtar man hem...

Som tur är går det fort över när du inser hur fattig och utan jobb du skulle vara! _:D

2010-04-09 @ 18:54:00
URL: http://xxikaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback