Jag vet en man i Göteborg, han kände ingenting. Han hade sålt sitt hjärtas sorg till alla däromkring.

Frukostinlägg. Ihop med en handduk som byxor och ett glas där jag har Biola (äckligare variant av activia, dock lika dyr) med müsli i. Detta får jag i mig med hjälp av en stor plast slev. Då vet man det är dags att köra igång en full maskin när att äta blir mer en större utmaning än själva tillagningen.

Sommaren har kommit hit och det är fantastiskt. Åtminstone på väg till och från jobbet. På jobbet är det också varmt. Men hade hellre haft varm på grund av solen än på grund av hamburgeroset. Jag köpte mig dessutom ett par nya löparskor för inte så länge sen. På köpte fick man Nike-någonting-någonting som i alla fall gör att man kan mäta hur länge man sprungit och hur långt o.s.v. Detta har också lett till att jag vill ut och springa mer och mer bara för att testa min nya mackapär. Sprang en sväng imorse och här i veckan sprang jag hela 7 km! Quite impressed for myself! Har varit otroligt duktigt nu på senaste. Men vad gör man inte för lite tankeflykt?

Helgen var då som sagt Karlstad. Helt underbart mysigt att träffa Martin igen! Det var ungefär precis det jag behövde en lördag som den. Vi kollade på fotboll, aktade oss för regn och drack massa massa vin med alla studenter. Dagen efter fick jag mig en tur på universitetet och solning och fick testa Timmy's. Det var tydligen inte bara gott som fyllemat. Hade riktigt jäkla kul. Och ett samtal som fastnade i mitt huvud kan jag inte sluta skratta åt.
- Men vadå får?! That's it?!
- Jaa, en fyra stycken och lite hönor.
- FYRA STYCKEN?! Inte ens en hel flock?
- Njae men sen har vi ju en bagge också.
- VA? Insekter?!
No offense, men stockholmsdialekten gjorde det inte riktigt bättre.

Jag försöker i alla fall se framåt numer. Helgen kommer bli nice, ikväll ska jag se Hugo för första gången på Blå. Skulle sett honom tidigare men jag och Emma blev vackert visade till dörren.. Imorgon ska vi på ett eller annat sätt fira av Sara. Söndag tänker jag bara lapa sol hela dagen. Sen är det ytterligare en jobbvecka och på fredagen är det jobbet som bjuder på mat, musik och dricka. Efter det var det ju tänkt med Baseballs, dock fick jag nyligen veta att konserten blivit avlyst så vi får väl se. Frida Josefsson kommer hit på besök. Sen kommer mina päror. Det blir flyttstädning och sen Peace & Love! Därefter kommer tre veckor som fastighetsskötare. Jag kommer fylla 20 och då kommer jag befinna mig i Portugal!! Tillslut känner man bara, what the heck, grab the opportunities you are given. Och det andra jag tänkt mig blir definitivt inte. Sen får vi se. Det blir Oslo för mig i höst. Mig.

Jag förstår inte. Det är inte komplicerat. Det är ingenting. Det är tomt och det är jobbigt och det är bara ingenting.


Jag vet en man som sprang ikapp alla sina nederlag,
han var så rädd, mest för sig själv och sina egna andetag.

Kommentarer
Postat av: Hannah

WOHOOO mera oslooo! jag älskar oslo, då ska jag komma och hälsa på igen och festa heeela tiden och inte vara trött och gammal :) för nu är du ju gammal med ;) heheheh gamla tanteeen! puss

Postat av: sanna

då lovar jaa att det blir en tripp till oslo för min del i höst! känner mej dum som inte kommit & hälsat på ! men vem vet, det kanske blir norge för hela slanten för mig med... :) <3

2010-06-05 @ 15:34:39
Postat av: Zara

portugal!!?? niice! Men du är la hemma till min födelsedag, den 6 aug? /:

2010-06-07 @ 19:38:29
URL: http://zara.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback