För jag tror, att när vi går genom tiden, att allt det bästa, inte hänt än.

Gjorde "när du blir stor"-app på facebook där de samlar alla status-uppdateringar man gjort. Och eftersom jag använt orden is, natt, helg, bar, fredag och vin väldigt mycket skulle min karriär bli som bartender på Ibiza. När jag blir stor. Inte för att vara den men det känns inte som ett yrke jag vill ha när jag blir "stor".


Men appropå barkunskaper fick jag övat lite här hemma i lördags när helt plötsligt Carmine, Robin och Johan kom på besök. Jag och Klara skulle möta upp dem men snabba som vi är slutade med att middagen stod klar vid nio tiden, vilket gjorde att tiden rann iväg och jag fick ett samtal som sa att de var på väg hem till mig istället. Vi satt vid bordet och hade precis börjat äta när det ringde.
- Okej, de kommer hit istället, de var på väg nu. sa jag när vi la på.
Jag och Klara kollar på varandra.
- ... Men de kan ju sitta vid bordet.
Kollar på stolarna som inte ens syns av berget av handdukar, lakan och kläder.
- ... Men de kan ju sitta i soffan.
Kollar bort mot soffan och ser bara tidningar och ytterjackor.
Vi tittar på varandra.
Och på två röda sekunder är vi båda uppe och flänger runt som tokar för att städa, få det att se hemtrevligt ut. Eller bara... för att få fram lite sittplatser. Kan ju säga att dagen efter var det lite svårt att hitta alla sakerna.
- Så länge inga underkläder ligger framme så går det ju bra!
Besöket kommer och vi samtalar och jag bjuder på vin, sangria och drin kar. Sen ser jag tvättstället som tar upp halva rummet med underkläder.. Do'h!


Idag tog vi en tur till IKEA efter jobbet för att finna vackra julprydnader som ska pryda Hasse Julgran. Klara trodde i sin iver att hon betalade 150kr för en ljusslinga med tio ljus i och som gick på batteri. Som tur var var så inte fallet. På bussen hem var det en spya på bussen som skapade samtalsämnen hos alla. Killarnas framför löd såhär:
- Alltså när jag var liten var jag på bio och då var det en kille två rader bakom som spydde. Men det saboterade inte filmupplevelsen alls! Lejonkungen är fortfarande den bästa disneyfilmen någonsin!
- Hahah, men på bio? Va fan spyr man på bio för?
- Inte vet jag, han hade väl proppat i sig för mycket popcorn eller något..


På trikken hem satt jag och Klara och diskuterade alla felsägningar man gör. För man inte tänker på vad det egentligen betyder. Eller hur fel det faktiskt låter. Som när vi satt på bussen mot en kickboxningsevent och jag berättade för henne om hur dålig hållning Carmine tyckte jag hade när vi tränade senast. "it's your fucking position that's wrong sarah!" och till Klara säger jag "nåja, så Carmine ska i alla fall hjälpa mig med min fucking position" det tar dessutom några minuter innan jag förstår varför hon skrattar.


Och ja just det. Håkan Hellström på Rockefeller i Oslo var helt jävla sinnessjukt bra. Jag tror banne mig det var den absolut bästa konserten som jag varit på. Någonsin.



Kommentarer
Postat av: mamma

oj oj finns nog inte lika mycket efter helgen, kanske puss/mamma

2010-11-20 @ 18:06:48
Postat av: Klara den Underbara

Haha, skrattar något fantastiskt här i soffan. Visst är du fantastisk live, men bloggen din är inte dum heller! får bli flitigare på läsfronten helt klart! Och just det, soffan är bekväm;P

2010-11-21 @ 17:17:22
Postat av: Frida

Gissa vad, vi kom aldrig iväg på Håkan haha! Därför EXTREMT avis på din konsert!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback