Och det är lång väg ner, och jag skulle aldrig ramla mer.

Då har man alltså varit med om ett norskt julebord. Och vilket jävla julbord. Jobb julebord är farligt just i den befattningen att de har gratis/fruktansvärt billig dricka. Det är som upplagt för att ha en otrolig ångest påväg mot jobbet på måndagen. Personligen kände jag inte alltför mycket ångest när jag gick till jobbet och tog en sväng inom gymmet innan arbetstiden. Man mår alltid lite bättre efter massa sömn och en stund i gymmet. Igår var det bara fruktansvärt tråkigt och jag tänkte jag skulle vidga mina vyer och se någonting annat än Fredrikke bygget på Oslo Universitet. Vilket istället resulterade att jag gick in i en jättebyggnad där jag kom in i ett bibliotek och inte hittade ut. No more walk-abouts på universitetet. Jag håller mig där jag känner mig hemma tror jag.

Ångesten var i alla fall inte för hög tills jag började prata med den sjungande spanjoren. Han hade tjatat så mycket om julebordet, att han skulle dit och ha på sig det och bla bla bla. Men jag såg aldrig honom. Så konfronterade honom om det idag, varför var han inte där? "Oh I was there, i came i ate and i went. You even came over and talked to me" Opppps.. Där blev med ens ångesten tusen gånger värre. Och jag bara längtade hem.

I följe med traditionen att den som kommer hem sist vräker ur sig ordspyan sa Klara i alla fall de rätta orden och det känns inte så jobbigt att gå till jobbet idag. Det är som Erika sa "Det borde vara en regel att det som händer på julbord inte ska pratas om något mer och definitivt inte ta seriöst". Vilket är jävligt sant. Jag är ju för all del inte ens hundra på om jag har gjort något dumt eller sagt något dumt men det är ju därför man har sån ångest. Men när jag gick och la mig kändes det bra och jag lät istället tankarna vandra vidare på rim till julen.

I övrigt var helgen alltså bra. Mamma och pappa var här och vi har haft inslag av jul, shopping, sushi (nam nam naaaaaam!) och poker. Det var perfekt att umgås med just fina mamma och pappa när man mår sådär dåligt dagen efter. Och herregud va god sushin var. Och hotellfrukosten. På söndagen åt jag så jävla mycket till frukost så jag behövde inte äta förrän vid halv åtta igen. Och då blev det sushi. Muuuuums.


Och det skulle ju vara dans, dans, dans!
Försökte lära lilla italiernaren bugg..


Kommentarer
Postat av: Hannah

ska du bli kär i Carmine nu? ;) HIHIHIHIIIHIHIHI längtar tills vi ses puss

2010-11-30 @ 17:07:51
Postat av: Frida

Shit, var det frack som klädkod?! (alla längklänningar) COOLT!

Postat av: mamma

så fin du är, o Carmine med var det tidigt på kvällen ;)

2010-11-30 @ 19:39:26
Postat av: Sarah

Kära syster, att bli kär i Carmine vore som att bli kär i dig. Fruktansvärt fel fel fel.

2010-12-01 @ 21:18:39
Postat av: Hannah

hihiihhi jag veeet men jag måste ju teeetas på nåt säääätt! ;)

2010-12-04 @ 08:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback