ååh, vi går ut och brinner upp i natten och skyller allting på våra fyllehuvuden.

Ibland kan man ha en dålig dag. Eller bara en dålig morgon. Eller bara en dålig kväll. Eller så bara är man sur en kort stund någon gång. Då försöker jag tänka på olika situationer, konversationer och händelser som får mig att skratta gott!


Soffan är bekväm!! - Från en av de första dagarna i samboskapet Projekt 66 när jag satt i soffan.
Sätter mig ner i soffan för att kolla på tv medan Klara står och lagar mat. Vi har pratat en del och när hennes mobil ringer hör jag inte det eftersom hon alltid har den på ljudlös. Jag kurar ner mig lite i soffan och har det skönt, säger:
- Soffan är faktiskt ganska skön.
"Vad sa du?"
- Soffan är bekväm sa jag bara!
"Va?"
- Soffan är bekväm"
"Ursäkta, va?"
- MEN SOFFAN ÄR BEKVÄM SA JAG BARA, så jävla viktigt var det inte..
"Ursäkta Fred men jag kan inte höra vad du säger för Sarah SKRIKER HÄR I BAKGRUNDEN"


NEEJ  - En kväll påväg till kickboxingsträning.
Jag hade börjat få lite ont i mitt knä av att jag gick så mycket och minns jag rätt så diskuterade vi just detta när jag hör att en cyklist kommer bakifrån. Jag och Klara som går i bredd på en liten väg går jag in bakom henne för att släppa förbi cyklisten. Klara hör inte cyklisten utan börjar automatiskt gå ut åt det hållet där jag lämnade plats.
- .... Sarah är det kanske så?
"NEEEEEJ!"
Klara fryser i sin rörelse och cyklisten kommer förbi.
"Men nej, så är det ju faktiskt inte.."


Adams bröstmuskulatur
En kväll satt vi på ett loft hemma hos Tobbe. Vi hade nog inte jättemycket att göra, men Adam entertainern som han är, slog slag i saken och satte sig på en stol framför oss alla och visade upp sin talang! En duett mellan sina bröstmuskler till något, som om jag minns rätt kan ha varit Alladin - en helt ny värld. Sjukt awesome.


Om jag gråter kanske jag kissar - På trikken hem.
Jag och Ida hade varit på bio och sett Inception. Det var en lång film och jag drack alldeles för mycket vatten under tiden. Och så var det lite sorgligt i slutet. Så jag grät. Jag grät en massa. Sen fick jag springa till toaletten efteråt i panik. Vi hoppas på trikken hem och diskuterar filmen och allt.
- Jag var så jävla kissnödig, det var otroligt, jag har ALDRIG raderat hela min inkorg förr men jag gjorde det i desperation för att få smset som inte kom fram och jag kunde inte tänka smart för jag var så jävla kissnödig!
"Åh jag grät som ett barn"
- Ja jag med. Men jag tänkte att om jag gråter så kommer ju vattnet ut där så då behöver jag inte kissa"
Kvinnan mittemot oss knäcker sig och tackar sedan för att vi gjorde hennes kväll.


Nässkottet - Lääängesen hemma hos Lina.
Vi sitter framför datorn i deras hall på ovanvåningen när Lina känner att hon faktiskt har någonting i näsan.
- Sarah jag har något i näsan.
"Jahaja."
- Men det är något...
Lina sätter fingret för ena näsborren och lutar sig emot mig och börjar andas ut genom näsan och den näsborren där hon känner att hon har något.
- Sarah jag har nåågot.
"Jaha, men du behöver ju inte komma hit med det"
- Men Sarah....
och TJOFF säger det så åker "något" ut som ett skott ur skattkistan, som tar var fick jag det inte på mig.


Bondgården - En sommardag i somras.
Jag har på besök Ida, Rasmus och Anton. Vi beslutar oss för att åka ut till Mellbystrand dagen efter min 20årsfest med Lina och Julia. Vi får självklart skjuts. Efter ett dopp i det blå går vi upp och ligger i sanden när Rasmus helt plötsligt ritar upp en fyrkant i sanden.
- Det här är en bondgård.
Suddar ut den igen. Det var det.


Barbie - många dagar och kvällar med min trogna vän.
Jag och kära Frida Josefsson har spenderat många dagar och kvällar med just dessa leksaker. Alltid rörde det sig om samma dockor i samma roller med liknande händelser. Och alltid var det lika roligt. Ska väl tilläggas att vi inte har drivit med det på ett tag men jag tror faktiskt vi skulle kunna ha exakt lika kul, om inte kuligare idag!


Fitta dig! - en tjejmiddag.
Vi sitter hemma hos Frida. Minns jag rätt är det en kväll i april, möjligt att det var en födelsedagsfirning av just husvärdinnan. Vi hade ätit lite mat och Lina kunde inte sluta prata om Nintendo Wii Fit, där man använde sig av tvspelet för att träna. Hon hade hört att Tobbe hade spelet hemma och hon ville så gärna prova det. Ska väl berätta dessutom att detta var innan deras nuvarande förhållande. Efter att tag tror jag att Julia, likt alla oss andra fick lite nog av tjatet om det nya Wii Fit. Så Julia säger det vi troligtvis alla tänkte:
- Men Lina för fan! Åk hem till Tobbe och ställ dig framför tvn och fitta dig då!


Meloooooon - nattlig diskussion.
Efter en utekväll i Halmstad med utflyttningsfest hos Julia och Pelle har nog Sarah, aka mig, fått i sig lite väl mycket att dricka. När vi beslutar att åka hem har jag det som roligast och är nästan den enda som pratar överhuvudtaget. Först är det egentligen ingen som ens vill ha med mig i bilen hem, men Martin kunde inte lämna mig ståendes på parkeringen vid Östras bröd som tur var. Bilen innehöll mig, Martin, Julia och Simon.
- ÅH! Tänk att alla människor hade varit meloner! Vilken melon hade ni varit då? Hade ni varit vattenmelon, nätmelon eller honungsmelon? Simooon! Vad hade du varit för melon?
"Tjaa, vattenmelon antar jag"
- ÅÅÅÅÅH SÅ TYYYPIIIISKT! Vattenmelon PFFFFT! JAG är nätmelon minsann! Jag är en i NÄTET! Vattenmeloner är ju bara uppblåsta och fyllda med vatten! UUH! JULIA!! Vad är du för melon?
"Nätmelon antar jag"
- JAAAA det är bra! Vi är nätmeloner du och jag Julia, Nätmeloner!


För att inte nämna de oräkneliga citaten från Peace and Love!
- Jag smörjer in min uuuuunderbara kropp
Fyra killar sitter i sina brassestolar och sjunger "pa pa pa pa pa pa razzi"
- Var är Robyn, jag vill ha robyyyyyn!
VINEXPRESSEN!
- Du kommer få en oooförglömlig natt! Vänta bara!
- Vi var ju bara och hämtade en filt...


Kärleks-smset.
Kommer aldrig att glömma en dag när Carmine kom på jobb. Hans flickvän hade varit på besök men hon skulle med ett flyg jättetidigt/jättesent (beror hur man ser på det). Hon skulle ta bussen från centrala Oslo vid tre, fyra tiden på natten. Carmine hade följt henne och sen åkt hem och var i säng igen halv fem och skulle skicka ett fint sms till sin käresta.
- Sarah, you know what i did tonight?
"No. What?"
- So Iwi was going home you know. And we got up at two or three after almost no sleep and i walked her to the bussterminal. Then I walked home and got into bed and all this. I was really tired. It was like half past four. And I write this romantic sms and I send it. To Robin.


Och slutligen i Portugal när Gabby kommer inspringandes första morgonen på plats.
- AAAAAAAH KLOCKAN ÄR HALV TRE! Alltså klockan är HALV TRE! Fattar ni! Vi har sovit bort heeela dagen! Den är HALV TRE!
Jag vaknar i panik, Rannveig går trött bort till sin mobil och kollar på klockan.
- Den är ti på ti för faen.




Jag är faktiskt fruktansvärt glad att jag är en sån person som jag är. Som säger fel saker ibland. Och gör konstiga saker. Och jag är så himla glad att jag har vänner som är likadana. Som kan bjuda på sig själva. Som också säger fel och gör konstiga saker. Det är bara helt awesome. Som senast idag sa jag "Go hard!" till Robin när han sa han skulle gå och jobba lite. Ja, det var ju inte de bästa orden kanske..

Kommentarer
Postat av: Hannah

HAHHAHHAHHAHAHAHHAHHAHHAHA klockrent lilla S:et :) förresten, det där med melonerna satt du och snackade om som fanken när vi var i halmstad med och vi tog taxi hem :) du var i neeeeteeeet! hahhahah puss

Postat av: Adam

MIna bröstmuskler ska träna på en ny duett, kom gärna med förslag :)

2010-11-12 @ 14:07:26
Postat av: mamma

tokfia :)

2010-11-13 @ 12:38:23
Postat av: nathalie

hahahhah fan vad bra :D det där med att gråta istället för att kissa hahah garva ihjäl mig! haha

2010-11-14 @ 14:32:33
URL: http://nathalieelin.blogg.se/
Postat av: Zara

HAHAHAHA!!!! Shit Sarah, världen borde ha fler personer som dig alltså. <3

2010-11-18 @ 12:12:40
URL: http://zara.devote.se
Postat av: Frida

hahah fy fan jag dör!

2010-11-22 @ 22:27:08
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback