Oh the weather outside is frightful, but the fire is so delightful. And since we've got no place to go, let it snow let it snow let it snow.

Det är minsann bara på ett ställe som jag kan spegla mig som en galning utan att känna mig som en tok eller självälskande crazy-person. Och det är på gymmet där alla ser på sig själva som gudar i speglarna. Speglarna där fick mig även att inse att i samma sekund som när jag sätter ner foten i ett steg på löpbandet under en springtid (tänkte skriva timme men insåg att jag aaaaaldrig springer i en timme så tid fungerar fint) så gör sig verkligen gravitationsmakten sig synlig. I en mikrosekund när jag sätter ner ena foten så dras hela ansiktet mer, vilket gör att det tar formen av en bulldog. Väldigt underhållande.
Bara en liten instickare.

Så var helgen förbi och lugnet börjar äntligen att lägga sig här i Skrik & Paniks boning. Julia kom hit och var på besök, finbesök minsann! Dock fick hon utstå både en snarkande och sparkande sängkompis, men när jag bad om ursäkt på morgonen sa hon bara "det är okej sarah, jag vet att du rör dig mycket" och det var så sött så jag tror hon tyckte det var okej på riktigt. Och snarkandet berodde bara på min nuvarande förkylning, vill jag bara säga. Så. Nog om det. Vi var på stan och fick lära oss att flink är ett väldigt nyttigt norskt ord. Eller i alla fall det enda norska ordet som Julia kunde, även om hon inte visste innebörden. Hon fick även utstå min otrolig peppning inför julen som började denna veckan. Först hade jag och Ida årets första julmys med pepparkaksbakning och glögg och julmusik. Det var bara den första av många. Och ytterligare koppar med glögg blev det på lördagen innan bion the social network, som jag inte vet vad jag tycker om. I alla fall var jag och Julia innan det på IKEA när hon fick uppleva den största av mina jultokigheter. Julen är kommen men julavdelningen var en aningen antiklimax. I alla fall hade jag och min allierande från LA och Lagaholmsskolan en mycket mysig helg!

Söndag brukar vara den dagen då jag absolut inte vill göra någonting. Men idag var det i alla fall ett helt annat drag! Uppe med tuppen och följde Julia till bussen för att göra mig en proteinrik smoothie till frukost för att sen ta mig till gymmet och ett härligt träningspass. Hem och gick egenom ekonomin innan jag gjorde mig iordning för, vad jag trodde var, söndagsöl med Carmine och Morten. Wrongie hade jag då det skulle kollas på Formel 1 och de båda drack en Pepsi Max var. Jag lite vitt vin. Alonzo, ooooh Fernando, vann inte och Klara kom förbi och följde med på lite biljard. Det är nog inte riktigt min grej insåg jag men en trevlig tid som ledde till scones med Disney där hemma.

Imorgon ska jag baka ännu mera pepparkakor eller marsipangodis och kanske dricka glögg. Jul jul jul.
De trodde jag var tokig när jag började att sjunga på Bjällerklang mitt på torget. Men vänta bara, they aint seen nothing yet. Den här julpeppen har bara börjat!

Kommentarer
Postat av: mamma

du kommer ju o vara trött på julen innan det ens är december, Undrar varför du o din syster blev såna

jultokar Puss

2010-11-08 @ 07:49:53
Postat av: Hannah

JUUUL JUUUUL JUUUUUUUUUUUUUUUUUUL! Jag får inte börja pynta ännu, men den 1e december 00:01 DÅ JÄVLAR! då kommer fredrik vakna i ett julpyntsinferno AND I DONT CARE! julen är inget jag kompromissar på! och vi ses ju vid jul tjooooohooo! :D puss

2010-11-08 @ 14:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback