On the road again, I can't wait to be on the road again.

Jag funderade ett tag först på om jag skulle ta mod till mig och fråga om han ville bli min pojkvän. "Nemen tjenare grabben, ska du och jag kila stadigt ett tag?"  Men jag insåg snart att ett par fina, mörka ögon inte var allt när han medvetet sparkade till mig när jag försökte att sova en blund. Jag såg även bortom hans skönhet när han öppnade munnen och med gäll röst började skicka "PAAAAAAAAAAAAPPAA!" över hela bussen. Nej, tyvärr, du o så söta indiska pojke på tre år, men det skulle inte funka. Det är inte du, det är jag.

Eller med närmare eftertanke då du försöker ta pennan ifrån mina skrivande händer så jo, jag är ledsen att sanningen är hård, men det är du. Du är lite för omogen helt enkelt. Men vackra ögon har du och du kommer krossa många hjärtan i ditt liv. Men jag håller mitt skyddat från din kommande meritlista, likt mina öronproppar skyddar mig från dina skrik och min sovmask skyddar mig från dina blinkande puma-skor. Vilken idiot uppfann dem egentligen?!

Trots att jag visste att bussen från Halmstad skulle innebära ett byte i Göteborg så njöt jag verkligen och slappnade av med en Cosmopolitan i min famn och godis. Buss är inte så tokigt ändå! Så var i alla fall tankegångarna fram tills att bussbytet i Göteborg kom och vi skulle färdas likt boskap i en fullsmockad buss mot Oslo. Då blev jag också påmind om den, rent ut sagt, jävligaste bussresan jag blev utsatt för förra helgen med byten, bilkööer (vill av någon konstig anledning stava det med två ö istället för ett..), tullstopp och bara högljudda snarkningar. Som dessutom får mig att tänka på bussresan från Oslo i fredagsnatt då jag lärde mig att japaner snarkar lika högt och irriterande som de pratar vid 02:00 på natten när resten av bussen bara vill sova.

Men mina resor hem har absolut inte varit ovärda. Med en fenomenal utgång helgen tidigare och familjeaktiviteter denna så vill jag absolut inte klaga. Gårkvällens föreställning av Spamalot gjorde mig även påmind om att alltid look on the bright side of life. Vilket också gjorde att jag insåg hur länge sen det var jag såg Monty Python filmerna. Trodde det fanns en, finns tydligen fyra jag i mitt huvud har mixat ihop till en. Familjen Pro66 får minsann ta en Monty Python helg när vi har avverkat disney, musikal och påsk.

Hm.. Undrar vilken bror det är vi kör över nu. Ska det ens finnas en bro här? Nu blir jag minsann osäker om jag är rätt ändå. Kanske ska följa i lille mannens spår och tjuta högt på MAAAAMMAAA (han kör variation killen). För då får man väl allt man vill ha, eller? För all del, jag brukar nog sova denna biten av vägen ungefär typ alltid, så jag vet egentligen inte hur rätt eller fel vi kanske är. Jag borde nog bara vara tyst.

Nästa besök till Oslo är i alla fall bokat! Karlstadsborna Martin och Gautam ska ta sig över landsgränsen och ta sig an Oslo i november. Besök är alltid grymt kul och inte mindre när det är någon man tycker så gott om som lille Martin! Han har ingen gäll röst som skär in i ryggmärgen eller sparkar på mig med flit. Fast om han tar mina pennor återstår att se..

Kommentarer
Postat av: Hannah

oh yes, den bussen är inte att leka med ibland. oftast är det najs att åka bbuss men när man hamnar jämte snorande tramstjejer eller katttanter så är det not so fun :) puss

Postat av: Frida

Westis är en sniken jävel alltså, håll i pennorna bruden ;)

2010-10-13 @ 18:56:18
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback