I see your true colors shining through, i see your true colors and that's why i love you.

Det var det här med manligt och kvinnligt.

En kompis till mig som nu har blivit arbetsmilitär uppdaterade sin facebook status i helgen. "Black-ingvars å ööööl" Så såg jag omkring mig i en nystädad lägenhet, sitter och pysslar med en present, lyssnar på Melissa Horn och dricker vin. Ibland blir kontrasterna så himla tydliga på något vis.

Det är så knäppt att samma sak kan ändå vara två helt olika och uppfattas på helt olika sätt bara för den ene är man och den andra kvinna. Vi har ju t.ex förkylningar, som ingen kan ha missat att en manlig förkylning är nog det värsta som absolut kan hända en, förutom själva döden. Minns när jag låg hemma i körtelfeber med prickar över hela kroppen och en vän jämförde det med manlig förkylning. Till det säger jag bara In my ass. Jag tror inte för fem sekunder att en förkylning hos en man/pojke/kille är värre än för en tjej. Och jag skiter i de dumma undersökningar som visar på det. Hur mycket ska vi sätta att det är män som genomförde undersökningarna?

Vi har de typiska färgerna, rött och blått. Eller hey girls! För att inte glömma rosa! Som, enligt mig är en jävligt svår färg. Och det ska faktiskt erkännas att jag känner mig lite dum när jag åker runt med min skateboard och en lysande rosa hjälm på huvudet. Dels eftersom jag inte har haft hjälm sen jag fyllde 15 (åh jag minns fortfarande hur nervös jag var när jag frågade mina föräldrar om jag kunde skippa hjälmen) och dels för ja, jag ursäkta mig, hatar rosa på mig. Det är så ojag så jag vet inte riktigt vad jag ska bli av. Jag ska i alla fall vara tacksam att färgen är på hjälmen av den anledning att jag själv i alla fall inte ser det.

Det är ju också lite på grund av vad man anser är manligt och kvinligt som jag faktiskt får för mig att jag ska lära mig åka skateboard. En kille som skatear, fine det ser coolt ut. Men det som verkligen sporrade mig att verkligen ta tag i det, och det som fortfarande sporrar min skate-karriär är ju när man ser en tjej med skateboard. Det är faktiskt inte ofta. Och det ser ju så störtcoolt ut. Jag vill gärna tro att jag med ser så cool ut när jag går med brädan.. För tvivlar starkt att jag ser cool ut PÅ brädan.

Men det är roligt ändå. När Simon beter sig som Lina om någon rör håret. Att Rasmus har färgat sönder sitt hår så det känns som en trasmatta när man tar på det. Att Adam älskar schlager och kan lika mycket som otrooligt manliga (eller...?) Christer Björkman. När man ser en kille som stannar upp vid en parkerad bil och speglar sig i bilens ruta. Det är abosolut inget fel i något, men det är ändå så jag inte kan låta bli att fnissa.



Men man ska ju bjuda på sig själv så här har ni en bild på Skate-Sarah. Störtcool. Eller hur?



Kommentarer
Postat av: mamma

coolt

2010-09-13 @ 22:17:28
Postat av: Adam

Jag är stolt att kunna så mycket om schlager. Men jag e manlig och christer björkman är fjollig :) hehe

Postat av: Hannah

ser ju stentufft ut! särskilt om du springer efter en förrymd skejtbård ;) puss

2010-09-21 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback