Work keeps me sane i know, how many ships can one man row?

Vet inte om jag har berättat detta om när lille italienaren Carmine skulle fixa musik till jobbet? Har jag det så ber jag er att överse detta då jag avskyr när folk repeterar sig.

I alla fall. När vi jobbade på Tank bara vi två fick Carmine som ansvar att skaffa jul-musik. Han brände en CD med 14 låtar på, varav fyra var olika varianter på So this is Christmas - bara olika artister, två olika versioner av Let it snow och två av We wish you a merry christmas. Det blir liksom inte så många låtar kvar. För inte så länge sedan gjorde han en liknande blunder.

På Deiglig så har vi faktiskt en radio med mottagning, i alla fall för det mesta. Men en radiostation spelar också bara så många låtar. Efter ett halvår med radio med mer eller mindre exakt samma låtar om och om igen höll jag bokstavligen talat på att spy på Rihanna och Bruno Mars. Så gav vi en ny uppgift till alles vår italienare att skaffa lite musik på ett USB minne. 73 låtar la han över, och det börjar väl bra med antalet i alla fall. Sen sätter vi på play.

Första låten som spelas är Rolling in the deep med Adele. För den har vi inte ju inte redan hört mycket på radio... Ja, jag var ironisk. Så är det väl någon låt man inte hört förr, men har du inte hört den beror det oftast på att det är en italiensk låt. Och så har han lagt in en massa Rihanna hits. En massa. Och nu är det inte på radio längre, utan han har bara lagt det rätt in. Vilket innebär 8 Rihanna hits på rad. PÅ RAD! Det visade sig att ett helvete visst finns.

Men så hör man några kända toner. På en fin gammal låt. Men det är något som inte riktigt stämmer... Då visar det sig att det är Total Eclipse of the Heart. På italienska.




Och appropå något helt annat blev det faktiskt en femte plats i Norges cup! Jag är nöjd!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha, låter ju bra. O grattis till femte platsen, mycket stolt puss

2012-02-29 @ 19:17:07
Postat av: Frida

haha heja Kamikaze! Och heja dig kickboxarn med stort K!

2012-03-02 @ 14:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback