Låt mig vara, låt mig vara lite till. Jag är inte beredd att gå än.

Man lär sig mycket av att bo i kollektiv. Både om sig själv och om andra. Det är fantastiskt kul, samtidigt som det är oerhört slitsamt. Och jag har lärt mig att en del regler är oskrivna men än dock så viktiga.

- Går du in på någon annans rum och ser att där är ett par fötter för mycket, gå ut igen. Fortsätt inte längre in i rummet för något litet som att t ex låna en bok.

- Vill du sova ostört en fredag eller lördagsnatt så införskaffa öronproppar, så slipper du höra kiss-historier, att någon är odräglig eller att någon har pust och puls.
(Ska tilläggas att öronproppar dock inte hjälper om dina rumskompisar har tagit med sig en julgran hem eller om du har besök från Norrland.)

- Bara för att någon inte är hemma betyder inte det att det är fritt fram att låna kläder, skor, snowboard eller säng. Framförallt inte med sällskap.

- Lämnas en dator/iPad inloggad på Facebook i kök eller vardagsrum eller annan offentlig area får man ta konsekvenserna. Vare sig det är halv fem en lördagsnatt eller efter jobbet en tisdag.

- Ett dunk i väggen betyder att någon vrider och vänder sig i sömnen.

- Två dunk i väggen betyder "Dämpa er lite."

- Tre dunk i väggen betyder "Hallå! Jag soooooveeeer!"

- Fyra dunk i väggen betyder "HÅLL KÄFTEN FÖR FAN!"

- Fem dunk eller fler i väggen betyder "Jag är inte själv..."
(Kommer du sen ut med världens leende som världens nöjdaste person får du ta de följande kommentarerna.)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra erfarenheter för livet ;) puss

2012-07-29 @ 20:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback