You were young, I was not old, but our story was not told. But torn apart by greedy hands.

Jag och Ida var på konsert för att se svenska Mustasch. Ett band som verkligen levererar live. Klockan är 21:45 och bandet som står på scenen är inne på sin andra låt.
- Ida, alltså, en lite dum fråga här, men är det Mustasch eller förbandet?
Ida knäcker sig och tycker det är helt fantastiskt att jag följer med på konsert utan att veta vad vi ska se.
- Jaha, så det är förbandet då alltså..
Ida skrattar ännu mer. Nej, det var inte förbandet.

...

Jag och Ida var på Kilroy resebyrå här i Oslo. Vi ska som bekant ut och resa i höst. Men att göra något mer än att snacka har vi inte riktigt gjort. Så nu tänkte vi bolla lite tankar med en kunnande, och det visade sig var väldigt tur. Kan inte minnas sist jag kände mig så dum. Ja, förutom konserten då.
- Hejsan! Vi vill ut och resa! Kan vi prata med dig?
Jora, de går kjempefint. Hvor skal dere da? Hva vil dere gjøre?
- Allt, vi vill se allt. Hehe.
Ja okej og på hvor lang tid? Og hva for en budget har dere?
- Vi har satt av ett år... Men ja vi vet inte riktigt.

Med andra ord visste vi ingenting. Inte ens om vad vi konkret faktiskt ville.

...

Jag och Ida tog med Caroline ut för att fira hennes födelsedag. Efter en tequila för mycket fick jag väldigt ont i huvudet medan Ida och Malin som tillkommit under kvällen drog vidare. Dagen efter var hela kollektivet vakna vid tio och körde nostalgi schlager låtar med sång och dans. Hela kollektivet utom Ida som fick vakna till våra vackra stämmor och stamp i golvet.

...

Så vad har jag då gjort utan Ida? Jag var på ett födelsedagskalas på krypavstånd där jag inte kände folket i början av kvällen men helt plötsligt kände jag alla och hade till och med en kusin och fick folk att prata svenska. Tror det var min flaska glögg som stod för det. Jag har tränat och räknar ner dagarna till turkiet. Med andra ord har vi det väldigt bra här i Oslo. Och våren har kommit. Våren är här!

Och! Fick bästa komplimangen ever på jobbet av en kunde idag:
- Har dessverre tomt på småmynter men ellers hadde jeg gett fordi du er kjempeflink!



Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, nice save! Underbart att vakna upp till! haha!

Postat av: Mamma

Puss lilla grodan. Tur du har Ida. Känns tryggt.

2012-03-14 @ 15:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback