Inget är logiskt, och inget är romantiskt och det är så tragiskt.

Jag är så sjukt jävla trött på glädjedödare.

Blir du glad för minsta lilla så ska de bara slå ner på det. Och jag orkar inte. För alla vet ju man inte ska ta åt sig, men ändå så gör jag det. Jag tar åt mig rejält också, som den mes jag är. Först blir jag sur och sen blir jag ännu surare, när jag inser att de har rätt. Men principen!

Idag har jag ägnat mig åt precis ingenting. Jag vaknade kl tio och beslutade att skita i att åka en timme buss till skolan, ha tio minuters genomgång och sen en timme hem. När jag dessutom visste att Hanna kunde föra vidare informationen. Tack Hanna! Alltså gick jag ner, tog på mig bikini och solskyddsfaktor åtta och satte mig på altanen. Efter någon timme tog jag frukost och sen var jag på altanen, lyssnade på musik, drack mitt te och läste lite bok. Låg och tänkte och bara drömde mig bort. Helt galet skönt. Tog en promenad idag också, men har nog aldrig varit så seg på en promenad. Men jag gjorde det och jag är stolt!

Så okej, jag är kaaanske lite smått röd på vissa ställen av kroppen. Men det är inget som inte kommer att lägga sig och bli snygg bränna så småningom. Hoppas jag i alla fall. Men med min tur när det gäller pigment och hudfärg? Ja, låt oss säga att jag inte ska hoppas på för mycket.


Oh give me the beat boys and free my soul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback