Sanningen.

Jag hade tänkt att skriva ett litet inlägg om hur allting ligger till just nu.

Först och främst är jag skitseg i benen sen vårruset. Och det var väldigt trevligt. Sen fick ju kvällen ett litet annorlunda slut så att säga. Jag orkar inte prata i gåtor så jag kommer bara säga allting rakt ut. När jag kom hem så bestämde jag och Pontus oss för att prata. Igår när jag somnade tillslut så hade jag ingen pojkvän längre, så kan vi säga. Tycker det låter dumt med ordet slut, även om det är så det är. Jag kan inte till 100% säga att, ja, detta är vad jag ville och ja jag har gjort rätt! Jag vet inte det än. Men jag vet att jag inte orkade mera. Jag orkade inte gå runt och hoppas på saker som inte skulle ändras, och jag orkade inte längre försöka vara sådär underbar. Jag orkade inte längre vara den som alltid åkte. Jag orkade inte längre med att mitt dåliga samvete, som jag mår så himla dåligt utav, blev utnyttjat, för de minsta sakerna. Jag orkade inte det längre. Nu är det inte Pontus och jag längre och jag säger det här så jag slipper prata om det med en massa folk. Jag håller bara på att gråta när jag tänker på det. Fan, nu börjar jag snart nu också. Ingenting är Pontus fel, nu låter det kanske som det. Vi var två i förhållandet så det är bådas helt enkelt, om man nu ska säga att något är någons fel.

Kan ju avslöja ännu en hemlighet, idag hade jag inte solglasögon p.g.a att det var sol, utan på grund av att jag gråtit så mycket under gårkvällen/natten så att ögonen var uppsvullna. Men jag kunde inte säga sanningen. Det gick inte för sig, vill inte gråta i skolan.

På multimedian frågade Fredrik mig så småningom vad det var med Pontus. Jag var bara ärlig och sa att ja, det var slut, så det skulle nog bli lite annorlunda under lektionerna. Han bad om ursäkt för att han var personlig och sa att jag verkade ta det mycket bättre. Vad ska jag säga. Jag tar det inte bra. Jag försöker inte tänka på det bara. Jag vet att när jag tänker på det blir jag ledsen och på vippen till gråt, om inte över vippen också. Jag tror inte jag inser det riktigt än, för jag skjuter det ifrån mig hela tiden, ignorerar faktan. Men det är så jag gör nu på senare tider.

Nu är det dags att hitta mig själv igen, den som jag var ifrån början. Och vi vet aldrig vad som kommer för oss i framtiden, kanske är det bäst såhär, kanske blir det vi igen, kanske vi aldrig mer pratar eller kanske vi blir vänner. Det enda jag vet är att nu har vi båda tid att fundera och mogna. Växa ifrån eller växa ihop. En sak är säker, och det är något som jag vet ändå längst ner i botten av hjärtat, hjärnan och kroppen. Jag kommer aldrig att glömma dig Pontus.

image65

Kommentarer
Postat av: nathalie

Vetdu, jag kände nästan detta på mig idag.
Jag finns här om du behöver prata eller så, bara att ringa eller vadsomhelst! Om inte annat ses vi imorgon, hoppas jag!
Du fixar detta Sarah, jag tror på dig, även om det är svårt nu. Just have faith in yourself, okej.

2008-05-07 @ 20:54:10
Postat av: Malin

Det är sjukt jobbigt Sarah, och du får gråta precis hur mycket du vill! Hoppas allt löser sig till det bästa, och att du pratar om du känner att du behöver det. Du brukar förstå mig, och jag känner igen mig i det mesta du säger också.. Så jag finns här i alla lägen. Massa kramar o kärlek

2008-05-07 @ 21:01:13
Postat av: Sofia

Det var av samma anledning som jag inte var i skolan på morgonen... vi var ju inte lika seriösa som du och Pontus och jag vet inte riktigt hur det känns för dig, men jag hoppas att det blir lite bättre för dig snart.

Äta svull, supa och inte prata om pojkar vore gött.

2008-05-08 @ 00:03:38
Postat av: frida

Vännen måste vara jätte jobbigt. Vill bara att du ska veta att jag finns här om du vill prata, gråta, smsa, hitta på något för att inte tänka på de vad som helst. Detta kommer lösa sig galant. Tycker jätte mycket om dej!!

Postat av: Zara

:( Stackarn ! Det hjälper att gråta, så gråt så mycket du kan! Man mår mkt bättre när man har gråit ut riktigt, tro mig jag vet :O Vi ses på historian imorn bruden! Pusss

2008-05-08 @ 19:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback