What if your were left with a stone cold heart? And you're all alone just falling apart? Would you rise again?

Om 24h sitter jag nu på Tylöhus i min klänning och i min håruppsättning och med noga lagt smink och skrattar och ler och för samtal med gamla och nya bekanta.

Eller så står jag upp på dansgolvet och valsar eller kör en foxtrot ihop med en danspartner, kanske min dejt eller någon annan, och vi tar över golvet och alla kollar på oss för vi är så grymma på att dansa.

I vilket fall som helst är jag på min studentbal om 24h. Och jag minns inte sist jag var såhär galet nervös. Är verkligen allting klart? Finns allting som behövs här hemma till imorgon när man ska fixas? Kommer det lösa sig och kommer min baldejt att vara frisk imorgon? Eller tillräckligt kry för att orka balen? Ja, det kommer han. Det vet jag. Men fy i helvete va nervös jag är, fast för exakt vad vet jag nog inte.

Senaste veckan har blivit ganska mycket.... fest, som hör studenten till. Sen förra veckans studentfest och karsefors körde vi ihop en liten onsdagskvällssammanställning hemma hos Teodor och i fredags tog jag och Frida på oss dansskorna och intog dansgolvet på Moon. Och imorgon ska vi festa från halv tre imorgon eftermiddag till MINST kl 6 morgonen efter då frukosten serveras. Men vi måste ju också inta medieteket och köra lite "VEM VILL GÅ I ETTAN NU INGEN INGEN" så att alla ettor flyr medieteket. Oh yeah. Fan. Vi ska ha så jävla kul.


Och jag är nervös. Nervös, nervös, nervös.
Ska försöka sova nu och för en gångs skull inte drömma någon utflippad dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback