You say I must eat so many lemons, cause i am so bitter.

i said i'd rather be with your friends mate cause they are much fitter.

Så nu är familjen Jens Bjelkes, även kallas Familjen Pro66, även kallade Skrik & Panik, officiella kickboxare! Första bältet är taget med 15 poäng i bagaget och ett diplom i handen. För att inte nämna träningsvärken en söndag som denna. Med värk i ben, rygg och armar blev det aldrig någon storslagen firning igår. Vi delade en flaska bubbel och försökte tagga till. Kari, en tjej ur klubben som också graderat sig, kom förbi. Hon var trött och gick hem. Vi försökte tagga till och somnade på soffan. Innan klockan slagit tolv var lägenheten på tredje plan slocknad, trots en otrolig bas ur en av grannlägenheterna.

Sen tror jag aldrig att min telefon har låtit så mycket som den gjort idag av sms och samtal. Ska väl inte klaga. Men det kunde väl varit någon annan dag än en söndag. Söndag är min våga-vägra-jeans-dag, samtidigt som det är aldrig-i-livet-att-jag-sminkar-mig-dag ihop med då djävulsk träningsvärk. Dagens aktiviteter bestod av att pulsa sig i snön till gymmet, pusta stånka och stöna där en timma, halka sig runt på stan, liten fika/lunch/sällskapsaktivitet, storstädning och Grusomme meg. Som var en fullkomligt underbar film! Och har ingen aning om vad den kan heta på svenska.

Nästa år kan nog fantamig bli ett händelserikt sådant. Om jag lyckas slicka chefens rumpa och få ledigt en vecka i februari. Och om jag får ett samtal som kallar in mig på något jag aldrig gjort förr. Ja, starten kan lungt sagt bli spännande. Med flytt och nytt kollektiv. Nu ska jag bara besluta var det nya året skall firas in någonstans.


Kommentarer
Postat av: mamma

med projket 66 o goda vänner, tro fan det blir ett gott år puss

2010-12-07 @ 15:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback