Cause you've got a friend in me.

Frida Josefsson anländer femton minuter försent med Swebus nr 820 till OSLO!

Vädret var fantastiskt och efter att ha vandrat hem och lastat av hennes lilla packning (den var HEMSKT liten faktiskt) gav vi oss ut på promenad och jag visade en av de fina gatorna.

Vi kom fram till Majorstuen där vi tog en fika efter mycket om och men. Jag fick även mina spanska kunskaper satt på test! Helt jävla otroligt att när jag en enda gång säger dos, då är det till en spanjor..

Jag visade Frida sevärdheter som Colosseum bio, Vigelandsparken och Slottet. Vi körde på äkta turist style. Vi smälte in i turistgruppen med pensionerer som smör i solsken.

Efter en promenad på tre-fyra timmar återvände vi hem där vi gjorde ombyte och länsade frysen på allt grillbart. Matilda anslöt och vi drog tillbaka till Frognerparken där Ida hade hållt en plats i solen åt oss. First price is the shit säger jag bara!

När solen gått ner återvände vi hem för en kväll med importerat svenskt lösgodis och neger-ballerina och  mean girls. En perfekt skitsnackarkväll!

Dagen efter åt vi mäktig müslifrukost och tog varsinn dusch. Frida inspekterar?

På varsinn bysykkel kom vi sakta men säkert fram till stan. Vi arbeta systematiskt av weekday och monki som låg överst på listan innan vi tog Zara, h&m och allt allt annat.

Vi tog en lunch på FRiDAYS så nu har även jag testat det. Ceasar Chicken Sallad var nice, men inte sååå nice. Efter det fortsatte vi Karl Johan ner och turistade oss, så som äkta turister gör.

Efter en lååååång shoppingtur och alldeles för många kassar från min sida (alldeles för få från hennes) gjorde vi oss lite finare för att hämta kebab från Mevlana (lokala kebabhaket) och dricka cider i parken.

En fin tisdagskväll som denna beslöt vi oss att ta en uteserving. Men då det blåste utav helvete satte vi oss inne och mös med cider och vin. Vin vin vin. Mobilen kan väl även representera en viss del av kvällen då det blev både fyllesms och samtal till folk i LA. Stackare!

Vi höll till på Café Sara, där jag gått förbi och tänkt det ska man prova, men aldrig gått in.

Helt plötsligt var klockan två och vi hade nästan klämt en vinflaska var. Emma hade kommit och det var dags att försöka få ut kontanter, vilket inte är så lätt i väktarstrejk så ingen bankautomat har pengar.

Väl hemma med kakan som gjorde hela Oslo resan värd besväret, eller?

Vi var dryga utav helvete mot min roomie som skulle upp kl 6 och jobba, och lite svordomar och hot förekom från hans sida. Men hey, tro mig när jag säger att det är inte mer än rättvist.

Dagen efter till frukost körde vi vidare på turistlooken såklart. Mitt huvud var tungt och gårdagens heavy müslifrukost fanns inte en chans att jag skulle få i mig så det blev en apelsin.

Till hemfärden behövde Frida lite dyr norsk frukt, trots att hennes mamma noga varnat henne!

Turist Frida tackar och niger för sitt besök hos familjen Paulus Plass i Oslo och jag hoppas det blir på återseende! Dock blir ju nästa gång på Jens Bjelkes gate men det är bara närmre stan och vinet! Frida, tack för en kanon"weekend" såhär mitt i veckan. Tisdag natt när klockan närmade sig tre och vi var på hemväg. Jag, rådiggandes till We no speak americano hoppandes och dansandes, och du kämpar med att få något vettigt sagt i telefonen. Det finns bara ett ord för en kväll som den. FREACKING ASSOME! And that my friends is a true story!

 


Kommentarer
Postat av: Frida

hahahah jag dör, vilket klockrent inlägg! Ska försöka mig på något liknande imorgon. Tack för att jag fick komma, jag hade skitroligt!<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback