I dont want to be your cornerstone, and I dont won't to be there hanging on.

Jag kommer troligtvis inte ha tid i veckan att hålla er uppdaterade med mitt oh-så-fantastiska-liv då det står flytt på schemat.
Men för att berätta något kan jag ju berätta att jag var hemma i helgen och fick blåsa nykterhetstest för första gången.
Sarah blåser för polisen.
Kör in på parkeringen till Eurostop. Historien är att jag insåg jag inte hade några byxor hemma i det hela taget. Allt var mjukisbyxorna jag färdades i och tunna strumpbyxor fulla av maskar. Så eftersom jag ändå skulle vara chaufför och lämpa av föräldrarna i stan tänkte jag att jag lika gärna kunde svänga inom Eurostop och köpa mig en underdel.
Svänger in på parkeringen och redan innan svängen ser jag en polisbil. Noterar att, va fan gör den här kl 10 på morgonen? Och kör vidare, rakt fram i en polismans armar som vinkar åt mig och vill jag ska stanna. I mitt huvud vill jag göra som i äldre filmer och veva ner rutan för hand, det känns så naturligt att det är så man gör det, tills jag inser att vi har ju elektroniska hissar. Eller vad det nu heter, men du behöver alltså bara trycka på en knapp. Som dessutom på vår bil sitter vid växel spaken - alltså inte i närheten av själva rutan.
Tillslut åker i alla fall rutan ner och polismannen berättar att han skulle vilja ta ett nykterhetstest och om jag kunde blåsa i den här. Så höll han fram en makapär. Självklart säger jag och gör mig redo när polismannen sen berättar för mig:
" Din bil rullar bakåt"
Oj, nemen hoppsan hejsan, gjorde den det. Oj ojoj. Ställer mig på bromsen och håller inne så det tar abrupt slut på rullandet och känner hur ansiktet börjar anta den där röda tonen som jag hatar så mycket.
Men jag klarade det efter två blåsningar och kunde köra vidare för att köpa mig något att ha på mig nedertill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback