Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead.

Sarah ger sig på barnbackar och knapplift.

När jag gjorde premiär på min alldeles egna bräda i helgen så gick det väldigt bra i barnbacken. Fast den var ju himla brant på sina ställen - där åkte inte jag. Efter tre timmar lyckades jag faktiskt att både stå och bromsa. Hade jag tur så lyckades jag även med högersvängarna. Men då det ibland var ett dike ville man inte alltid svänga höger.

Det finns en anledning till att jag gick tillbaka hela tiden. I barnbackar är det knapplift. Knapplift är dessvärre inte lika med snowboardlift. Första gången ramlade jag av tre gånger och nyfikna norska ungar kollade storögt på mig och frågade "Hva gjör du der?". Men på fjärde knappen kom jag hela vägen upp.

Andra gången jag skulle åka knapplift gick det alltså inte riktigt lika bra. Jag kom upp en bit och ramlade av. Blev arg på allt och alla. Tog av mig brädan och beslöt att gå upp för backen som var brevid. Inte mitt bästa beslut då just den backen var ganska brant. Jag tyckte det var himla bra timing när Carmine ringde eftersom jag nu faktiskt bara gick och hade tid att prata. Han var på jobbet och hälsade på arbetsmyran Morten som skulle få säga hej till mig.

Är i färd med att berätta att jag inte klarade av att åka liften så jag går istället och jag är nästan hela vägen uppe. Och sen går samtalet från min sida något liknande: "AHaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH NEJ NEJ NEJ STAAANAAAA STAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNA STOPPPPPPPPP STOPP STOPPPPPPPPP!!!! CRSsssssccccchhhhhhhh"

När jag har kanske två meter kvar av backen - där det dessutom är som allra brantast, är det tydligen bara is. Sjoff säger det och jag hinner inte ens reagera innan jag sitter på rumpan i en hejdundrandes fart neråt, snowboarden glider förbi mig på vänster sida medans mobilen glider på två meter framför mig. Och där sitter jag skrikandes. Hela vägen ner till liftkön - där jag började.

Jag ringde tillbaka Morten och Carmine så att de inte skulle tro att jag dog.



Kommentarer
Postat av: mamma

hahah ser det för mej, fnisssssssss puss ps tur att du inte slog dej halvt ihjäl

2011-03-30 @ 09:34:19
Postat av: Frida

Pontén, var rädd om dig för tusan!! Och läskigt att du la en en låt av henne, jag knarkar hennes senaste album dessa dagar. Hon är ju awesome! Sist i världen att fatta det, men ändå!

Postat av: Hannah

jag har åkt skidor två gånger i mitt liv, en gång med pappa och en gång med ett tjejgäng i laholm. bara en av gångerna vågade jag mig upp i barnbacken och det slutade med att en gubbe som tränade småungar tog MINA STAVAR för han trodde jag hörde till kidsen, sen gled jag baklänges ner för sidan på backen och lyckades lägga mig i mynningen på den stora backen där jag fick ligga tills mina vänner kom och hjälpte mig upp. enda gången. aldrig mer!

2011-04-04 @ 20:59:09
URL: http://hannahsofioa.se
Postat av: Hannah

så detm ärks ju att vi är släkt:)

2011-04-04 @ 21:02:16
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback