"Stick iväg Jack" var det sista som sas, när bartendern stängde för kvällen för att aldrig mer komma tillbaks.

Idag blev jag helt otroligt förolämpad när en elektriker på jobbet flinade och frågade om jag väntade tvillingar. Sen kom jag på mig själv att det står ju faktiskt "Jeg har boller i ovnen" på min arbetst-shirt. Så fick svälja mina uppbubblade spydiga kommentarer väldigt snabbt och byta ut det till mitt väldigt professionella service skratt.

Så till helgen är det dags igen, min andra kamp/turnering inom kickboxingen. Och inte bara det, även dags för årets första familjebesök då päronen tar bilen upp till våran snöiga stad! Vilket också är lite sådär intressant, hur hela Oslo stannar upp och bildar kaos i trafiken var enda dag det faller snö. När snön kommer kan du räkna med buss/bilkö på närmare halvtimme när det vanligtvis ska ta 7 minuter samma väg. Vad jag och mina kära föräldrar ska göra återstår att se.

Men denna vintern är ändå mycket mer vänlig än vad den var förra året. Inte lika lång. Inte lika kall (peppar peppar). Och inte någon jävla bil här som kör fast titt som tätt. Kommer fortfarande ihåg för ett år sen när jag fick panik för att bilen kört fast halvt ute i vägen utanför lägenheter. Springer ner och väcker Fanny, nästan skriker på henne att komma och hjälpa mig snabbt som attan. Hon är omtöcknad och yrvaken när vi står på trottoaren och jag förklarar för henne att om hon sitter i bilen och gasar bakåt för fullt så trycker jag. "Gasa för fullt ja. Gasa" Och den kommentaren fick mig att helt tappa förtroendet på huruvida hon hade ett körkort eller inte. "ja, BAKÅT Fanny BAKÅT". Körkort har/hade hon och vaken av min panikslagna skrikning blev hon med. Tillslut fick vi också hjälp av en läskig granne klädd i militärkläder att få ut bilen.

Den andra gången vi körde fast hade vi inte fullt lika mycket tur och även om vi var tre tjejer, utrustade med ishakka och spade, så tog det en timme och tre förbigående män att få ut bilen. Nej, aldrig mer bil i storstad under vintertid. No no no. Ska ju inte glömma att vi hade en parkeringsbot också.

Nu är vi bilfria och inte heller mitt i en flytt! Däremot betyder inte det att saker och ting händer! Har faktiskt bara ramlat på rumpan en gång under en löptur, men också bara åkt sopsäck en gång. Pulkanerverna kittlar. Korketrekken är ett måste innan vintern är över. Snowboarden hade varit fint att få prova på också. Men det händlar även om tiden. Oh denna tiden! Som går så snabbt! Och jag bara räknar ner till hösten..

Kommentarer
Postat av: mamma

snart kör vi puss

2012-01-20 @ 11:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback