And there will come a time you'll see, with no more tears. And love will not break your heart but dismiss your fears.

Kommer ni ihåg för några år sedan när det inte var en cirkel som snurrade runt brevid/istället för muspekaren när datorn arbetade, utan det var en timglas som vändes upp och ner hela tiden? Varför bytade man egentligen ut det? Vem bryr sig på riktigt om det är ett timglas eller en cirkel som visar att datormaskinen tänker, det är lika irriterande vilket det än är.

Dessa senaste dagarna har jag åkt tillbaka till den tiden då det var ett timglas, när jag suttit och skrikit på mina Simmar om att de måste skynda sig på toaletten eller att festen måste vara lyckad, sluta tjura nu. Och hepp snepp har tydligen sex timmar gått förbi utan att du vet ordet av det. Där har jag varit de senaste två dagarna. Efter att ha gett upp hoppet om ett fungerande Mulle meck på datorn fick jag låna Malins The Sims 3. Och helt plötsligt flög timmarna, även när jag aldrig lämnade lägenheten. Man tror att åldern skulle ha en påverkan så att man inte skulle sugas in lika lätt i Simmarnas värld. Det är fel.

Jag har bara lämnat lägenheten två gånger dessa dagar jag inte har mått något bra. En för att köpa mat/godis/andra nyttig/onyttigheter och en för att köpa dammsugarpåsar. Ja, man kan undra om dammsugarpåsar inte kunde väntat med att inhandlas? Och jo, självklart var inte det något akut som mina fyra roomies absolut inte kunde göra. Jag bara fick för mig att jag behövde nya påsar NU! Så om jag fick lust skulle jag kunna dammsuga mitt rum. Har jag det? Självklart inte.

I alla fall. På min rutt mot Clas Ohlson med de billiga dammsugarpåsarna, stötte jag på en reklamskylt som riktade sig till ungdommar mellan 16-20 år. Oh, undrar om det gäller även när man fyllt 20 tänker jag och börjar notera adressen innan jag inser att, fan. Jag är ju till och med förbi 20 nu, jag fyller ju 22 i år! Och åldersångsten drabbade mig med ens. Kanske är därför jag fastnat så hårt för Sims ännu en gång, som en 21-ålderskris.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Annorlunda bild. Puss

2012-03-22 @ 20:47:33
Postat av: hannah

hoppas du krynat dig nu lillfis. och jag minns sims, ooooh det var så kuuul! inte som mulle meck. men nästan puss systeryster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback