hemligheter

igår var extremens trevligt, så tack. även om det inte blev picknick på stranden, fest i mellby eller picknick på stan, var det supertrevligt, tack allihop. och hoppas du också hade trevligt frida, det är ju viktigast.



jag satt och pluggade lite marknadskommunikation. och precis när jag skrivit det sista ordet så bara började jag fundera. fy attsikens va folk har ljugit för en genom tiderna ändå. visst, jag har själv dragit en och annan vals, men inte så. aldrig har jag grundlurat någon så mycket som jag har blivit lurad, det är därför jag har så svårt att tro på folk nuförtiden. jag tror det. eller rättare sagt, jag vet det. det är därför jag inte kan tro på dig i vissa fall. när andra har sagt liknande har allting varit så himla fejk och lögn, jag har vant mig, därför har jag svårt att tro dig i vissa fall, förlåt när det är så. men iaf, jag ska inte dra in dig i det här. för nu är jag på mitt förflutna. jag har, eller hade, så himla många hemligheter, det fick ju inte komma ut. liten skola = inte kul när folk vet saker. men på något sätt kom det ju alltid ut. och det följer mig fortfarande. och jag blir bara irriterad. nu har jag helt slutat bry mig, känns som om jag spottar ut mitt liv från förr för alla. min salivproduktion av hemligheter har ökat något otroligt! jag är så himla trött på när folk ljuger för mig, så jag har helt enkelt slutat ljuga för folk. jag orkar inte. håller jag inte med om något är jag liksom bara tyst. jag är så trött på allt, skitsnacket med. snackar vi skit nu lägger jag en riktigt jävla elak kommentar och sen säger jag inte mer om ämnet, har redan fått dåligt samvete så det räcker och blir över. mitt dåliga samvete är ju helt otroligt verkligen. men nu känns det som jag går från tråd till tråd utan att sätta en knut på någonting direkt. fast det gör jag heller aldrig. sätter knutar. så, återigen. jag är så trött på att folk ljuger för en. kommer ihåg för mer än ett år sen, pinsamt värre så gjorde jag ju helt fel, blev helt grundlurad såklart. men så tänker man, tänk om det inte hade varit så, att jag inte blivit så grundlurad utan stått på mig, hade det där aldrig hänt då? hade jag kunnat prata med folk jag var vän med men som nu avskyr för de är helt ärligt såna jävla svin? tänk om det aldrig hänt, då hade jag faktiskt inte haft mycket att klaga på i mitt liv. det hade jag inte. men jag blev så grundlurad där vid julen, så det ledde helt fel, eller hur? eller lurade jag bara mig själv?

jag kanske har helt blivit förblindad av att jag tror folk ljuger för mig. egentligen är det kanske jag som lurar mig? eller lurade mig själv. jag gick ju med på allt, jag var ju där, jag sa det som man ville höra och ställde jämt upp, även om jag inte ville. jag tror jag intalade mig själv att det var rätt, fastän det kändes helt sjukt fel. jag lät mig bli lurad, det är väl därför jag känner mig ännu mera lurad, jag lurade mig själv. jag har slutat att lura mig själv nu. intala mig att allting är bra fastän det inte känns bra. det har jag satt en knut på och börjat på något nytt. jag ska bara må bra har jag bestämt, göra sånt som gör att jag mår bra och skita i det som gör att jag mår dåligt. jag ska bli en glad och bättre flickvän, en glad och bättre kompis. jag ska vara trevlig, social. ja, glad. bara glad. klart att jag kommer bli arg och ledsen någon gång. men jag tänker inte bli ledsen eller arg över gamla saker längre, de kommer alltid att förfölja en. sånt som hände när man var yngre, det är alltid efter en. man slipper det inte, det är bara att inse liksom. men jag ska inte tänka på sånt som var dåligt, jag ska minnas de bra tiderna och att jag har hittills haft ett jäkla bra liv och ska sluta klaga hela tiden.




idag är det match! seriestart mot slöinge. inte fan vet jag om jag får spela, men ärligt talat så orkar jag inte bry mig om det just nu. jag har börjat bli van, och i år kommer jag antagligen få spela ännu mindre än förra året. så! i år har jag bestämt mig för att satsa på fotbollen, inte bli bäst och massa sånt. men jag ska FANIMEJ bli mycket jävla bättre! det är rusligt kul när det går bra för en, så ja, sarah ska bli bättre, inte bra, men jag ska bli bättre! det ska jag allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback