sanningsdagen!

är du klar att gå ner på stan? ja jag är klar att gå ner på stan
är du klar att möta sanningsdan, som har byggts upp under så lång tid?
falling down efter hela mitt liv, vi går ner på stan

hej gamla klasskamrat till mig, nej jag vill inte gå på återträff och återträffa dig
sen en gammal tjej som är gift och har barn nu, det var aldrig jag det var du
nej vi passade aldrig ihop för du passade inte ihop med någon
vi går ner på stan

ner för backen, över torget, finkammen efter alla som gjort dig ont
jesus sa vänd andra kinden, vända kinden är det enda jag gjort
vi går ner på stan

hej du försvann en dag gamla vän, du fick en kille och ringde aldrig igen
förutom när han jobbar då kan det vara fint, att ha middag, vara tjejer, dricka vin
prata om hur jobbigt det är och så, när två Hydman Vallien-glas går sönder på sommarstället
åååh!
vi går ner på stan

nerför backen, över torget, och jag älskar älskar den här stan
rak i ryggen, drick champangen, flanera över cykelväg på sanningsdan
sanningsdan

hej chefen du har rätt jag borde vara glad,
för jag får ryggbråck och 80 öre per dag
och till julen får vi pennor med företagslogga på
håll min jacka martin när jag börjar slå, djupa andetag så kan vi gå
vi går ner på stan

nerför backen, över torget, finkammen efter alla som gjort dig ont
jesus sa vänd andra kinden, vända kinder är det enda som jag gjort
ner för backen, över torget, åh, jag älskar, älskar den här stan
rak i ryggen, drick champagnen, flanera över cykelvägen på sannings, sannings, sannings,
sanningsdan


för jag tror att en sanningsdag behöver vi alla ibland.

Kommentarer
Postat av: Frida

damn right annika! (hon heter så vaa?)
å du med sarah, vi behöver alla sluta vara falska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback