Förändring

Nu sitter man här. Har absolut ingenting att göra, känner att jag orkar inte riktigt någonting heller. Funderar på att ringa Lina och se hur de gick för henne hos syon men samtidigt ringde jag ju henne tidigare så kanske hon ser att jag har ringt och ringer upp? Det hade i alla fall jag gjort. Men vi får väl se.

Idag var det skola. Vi hade en lektion, fett nice och fett irriterande. Matten gjorde jag ändå inte så mycket på eftersom jag inte hade någon bok. Känns fan ensamt utan Elina på matten. Marcus, David och Shane snackar ju bara om sitt jädrans wow hela tiden, inte riktigt min grej:P Sen hade vi i alla fall ingen lärare på engelskan så satt i multimedia salen (med våra otroligt nya snygga datorer) med Pontus, Marcus och Shane tills min buss gick. Hann med ett bussen hem, yeay! Det är alltid ett plus, idag resulterade det till att jag kom hem kl 14 och gick till Parkskolan, fick mammas påskrift och sen till Shell för att lämna in den där licens lappen till Bengt. Ringde Lisa, Frida & Lina, tänkte jag kunde ta en visit på Osbeck. Lisa var hemma hade migrän och berättade att Frida och dem nog hade idrott nu, när jag väl kom till idrottshallarna vågade jag inte öppna stängda dörrar. Så tog tränings schema från träningsverket och promenixade hemåt.
Har skrivit min analys av Don Quijote och imorgon blir det till att råplugga på allt jag skrivit så att jag kan redovisa. Jag suger på att redovisa, hatar att stå inför folk och prata. Hatar ännu mer att göra det själv, uh. Tur man i alla fall har valt att lära retorik i trean, det kanske kan hjälpa en att komma över lite. Man kan ju alltid hoppas.

Sitter just nu och lyssnar på den underbara låten Valerie med Amy Winehouse, helt galet underbart härligt bra är den! Mår som jag mår, vilket är åt det sämre hållet. Ont i halsen och fryser, känns det bra liksom? Not really. Och jag har inget att tänka på ens. Det enda jag tänker på är vad jag ska ha på mig imorgon. Hah, vet inte vad som har hänt med mig, det är helt galet vad folk förändras! När jag och Pontus kollade egenom gamla skolkataloger så minns jag hur jag var då. Jag är verkligen en helt annan person. När jag var mindre älskade jag att pyssla och gick mer på killavdelningen på typ kappahl än tjejavdelningen. Jag minns inte när jag senaste satt och klippte och klistra och under marknadsföringen i ettan svor jag mest åt mina stolar som inte ville vara raka. Och idag hade jag klänning och pumps. Man slutar nog aldrig att förändras. På gott och ont!

image36


Well sometimes I go out by myself, and I look across the water.
And I think of all the things what you're doing, and in my head I paint a picture.

Did you have to go to jail? Put your house on up for sale?
Did you get a good lawyer?
Hope you didn't catch a tan, hope you find the right man who'll fix it for you
Are you shopping anywhere? Changed the colour of your hair?
Are you busy?
And did you have to pay that fine, you were dodging all the time?
Are you still dizzy?

Cause since I've come on home, well, my body's been a mess.
And I miss your ginger hair and the way you like to dress.
Won't you come on over?
Stop making a fool out of me, why don't you come on over Valerie?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar också den låten!! har lagt upp videon på min blogg, checka :D:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback