Modig

Jag borde egentligen inte vara uppe sena nätter. Häromnatten när jag kom hem, jag blev alltså räddare än jag varit på länge.

Kom hem från Lisa och började hänga av mig. När jag öppnade dörren upp till my crib så såg det ut som om något började flyga mot mig. Jag sprang snabbt därifrån men kände hur det här flygväsendet följde efter mig och flög in i mitt ben gång på gång. De som känner mig vet hur jag är med kryp, jag klarar inte av dem. Man säger att krypen är räddare för oss än vad vi är för dem. Jag antar att jag är reglen som bekräftar undantaget. När jag märkte den här flygande saken inte försvann fick jag rent ut sagt panik. Det var mörkt i hallen och "krypet" såg ut att vara ca två cm långt och en cm tjockt. Inte så jättelitet med andra ord. Det slutade med att jag skrek på mamma. Haha, så vuxen är jag. Sen precis innan mamma kom så såg jag att det såg ut att hänga i någonting från mig liksom, jag tänkte "Va fan har jag gått in i någon spindels jävla nät?!" Och spindlar är de kryp jag fruktar mest, alltså lugnades inte min panik. Medan jag skuttade runt på golvet i hallen såg jag i på vissa ljusa ställen att det som krypet hängde i var väldigt tjockt. Mycket tjockare än spindelnät, och det var ju svart? Tillslut efter ett antal skutt och hopp närmade jag mig lampan. Mamma kom ungefär då och frågade vad det var och jag tittade ner och såg att det var mina hörlurar som hängde ifrån fickan.

Modiga Sarah


image40

Kommentarer
Postat av: Frida och Lina

DIN FJANT! haha :P

2007-11-19 @ 12:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback