Blog Action Day 2007 - Miljö

Nu var det dags att sätta sig ner och skriva ett inlägg om miljön då. Och budskapet ska ju bli att förbättra miljösynen hos folk. Jag behöver nog en del förändring på min syn också, eller snarare mitt beteende. Häromdan blev jag stolt över mig själv för jag slängde mitt skräp i en papperskorg och inte bara rakt ut i naturen, sådan miljövän är jag liksom. Men inför det här inlägget så gjorde jag ett test för att se hur "grön" jag är. Jag är Acceptabel

Acceptabelt!

Du är varken miljöhjälte eller miljöbuse. Men du kan med små medel nå en livsstil som stämmer bättre med vad som krävs för att uppnå en ekologiskt hållbar utveckling.

För fler tips på hur du kan skona miljön: klicka på "Många bäckar små".



Jag hade varit så duktig och skrivit riktigt ambitiöst om bl.a Sveriges 16 miljömål. Men sen bestämde mitt internet för att inte funka så allting försvann. Vilket är måttligt surt faktiskt. Och just nu har jag haft en i övrigt pissig måndag så är inte direkt på humör att skriva om miljön. Vi måste ta tillvara på den. När vi en gång förstört den vet vi inte om vi kan få tillbaka det. Så cykla, åk buss, släck lampan, handla ekologiskt och gör sådana små grejer som verkligen hjälper till!





jag vet att detta är det bästa
för både dig och mig. och jag vet det kommer vara jobbigt ett tag nu
men jag ska ta mig egenom det. jag måste. jag kan. för ett liv efter.
tänk på det som är bra helt enkelt, och håll det där. Jag kommer vara en
levande bergochdalbana nu. men det är så det får bli. för då är det så jag
handskas med det. vi är vänner i alla fall.
det känns bara overkligt att inte kalla dig älskling längre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback