sjuuk

Min helg har bara varit bra.

På fredagen så var jag i skolan, checkade den nya skoaffären (liten besvikelse måste jag faktiskt säga) och så hem. Match mot Knäred på kvällen. Fick spela hela och vi vann till slut ialla fall med 4-1. Så har vi lagt det bakom oss.

I lördags var det först träning, då jag var nog segare än någonsin. Sen övningskörde vi, jag är faktiskt mycket stolt över mina start och stopp nu för tiden! Första gången jag körde i trafikljus och rondell! Härligt. Sen på kvällen skulle man iväg till frida, och det var så himla trevligt att ses! Jag, Lina, Lisa, Julia, Anna, Ronja, Elin och Emelie var dit bjudna (Carro och Sophie men de kunde inte) och vi bjöds på god mat, tårta, snacks och roligt spel! Vid tolv tiden hade tre stycken redan försvunnit och de andra satte sig vid datorn och jag + Julia försökte göra något med kvällen och tog oss en cykeltur. Himlans trevligt även om allt inte gick som väntat;)

Söndagen sov jag och vaknade med ont i halsen. Bajs på det. Jobbade mellan tre och nio, en av de segaste gångerna då jag fick prata med många jobbiga pensionärer. Dessutom var den sista jag pratade med så himla seg att jag satt kvar till nästan kvart över. Uh, hem till Pontus och sov sämre än jag gjort på länge.

Igår, måndag, var det inte direkt en dag som jag skulle vilja hänga allra högst upp i granen. Jag vaknade med galet ont i ryggen och i halsen, dessutom svintrött för sovit alldeles för lite. Vi ska inte ens nämna slemmet jag hostade upp. I skolan var det "the big show" så att säga, projeket vi jobbat med sen i december skulle finally redovisas. Gick helt ok om man tar bort att powerpoint inte fungerade. Dagen rullade på med matte och engelska ute i solen. Trots det otroligt fina vädret frös jag som tusan.

Var kvar i stan med Frida till kl tre då jag och Pontus åkte till LA. På kvällen visade det sig jag hade 38,5 graders feber, så min halsont och att jag frös fick sin förklaring. Han låg och sov från sex till nio. Sen kolla vi tv till tio och så sov han igen. Haha, jag gjorde mitt bästa och sov en hel del i alla fall.

Där har ni också förklaringen till att jag kan sitta här och skriva blogg tio över tolv en tisdag. Nu skulle jag ha suttit och rättat mitt nyhetstips på samhällen, fått åtta rätt (för det får jag alltid alltid alltid) och om jag haft tur kommit trea på listan. Men istället sitter jag här och har dåligt samvete för jag inte ringt Frida och kollat vad hon fick i söndags. Får vänta tills senare så hon hinner hem.

Jag och Julia skulle ju gått inom trafikskolan idag med. Får väl se hur det blir med det :/

Kommentarer
Postat av: Em-pem

hejsan, krya på dig :)

Postat av: Frida

haha LISA satte sig vid datan ^^
vi andra orkade bara inte protestera ;)
synd ni inte kom in :/

2008-04-23 @ 09:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback