Kalimera, kalispera, kalinikta

Nu sitter man här. Med ananas vid sidan och har sån resfeber så hela magen flyger rundor. Och packningen, den är inte ens påbörjad.

Sista jobbdagen var det idag med. Skönt och en lättnad men även en sorg. Vet inte om jag någonsin mer kommer träffa dessa människor som jag spenderat större delen av min sommar med. Antagligen inte och det är väl på både gott och ont. Skönt att slippa stå ute i pissregn och rensa rabatter eller räfsa i alla fall.

Sitter lite och funderar sådär över livet. Jag får mina ryck ibland. Ibland önskar jag nästan att jag var kristen. Eller troende på något. Känner mig extremt trolös måste jag säga. Tänk va lätt att ha en Gud. Plötsligt har allting en mening, det är uttänkt att det ska bli och det är inte du som gör något fel utan det är bara så det är. Skumt. Jag som går omkring och tar på mig saker som inte var mitt fel egentligen skulle antagligen varit mycket gladare på något sätt. Det är meningen liksom. Men jag kan inte tänka så. Det fungerar inte så lätt i mitt huvud dessvärre.


Imorgon åker vi. Imorgon. Om mindre än 24h sitter vi på planet som ska ta oss till Grekland. Och det ska bli härligt, ja det ska det. Men galet mycket fjärilar i magen har jag. Wiii.

Kommentarer
Postat av: Hannah

ha så kuuul! KUUUL KUUL KUL!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback