There's no comfort in the truth, pain is all you will find.

maybe it's better this way
we'd hurt each other with the thing we'd want to say



Det är tisdag. En grå, kall, mörk, regning och obeskrivligt tråkig tisdag. Jag skulle ut och vandra med mig och mitt knä men regnet och kylan gör så att jag känner mig allt annat än sugen. Och förresten, filosofi provet som jag skjutit upp nu i någon vecka gjorde jag idag. Tio minuter, tio minuter tog det, att svara på de 20 frågorna. Tio minuter. Antingen är jag sjukt bra eller sjukt jävla kass.

Läste tidningen och såg att nästa år så ska vi tydligen få mer pengar, vi som jobbar, även om det är aningen finanskris. Där ser man. Däremot tröttnade jag snart på det och satte mig med suduko, barnsuduko. Har ni sett den varianten? Istället för 9 x 9 är det 4 x 4. Och vet ni vad? Jag var tvungen att tänka efter innan jag fyllde i de 8 rutorna som inte var ifyllda! När jag sen visade min fader vad jag avklarat, mycket stolt, så knäcker han sig. "Du får ju lösa det riktiga i alla fall" Och vet ni vad? Efter några minuters klurande klara jag det också! HAHA, med bläckpenna, in your face!

Jag antar du har rätt egentligen, vad tjänar det till?
Jag vill nog gärna tro att jag är lite mer mogen än vad jag egentligen är. Lite mer vuxen, förståndig. När jag verkligen är motsatsen. Jag vill inte växa upp snabbt, inte än. Men lite förståndig, lite piffig, fiffig och smart hade inte suttit fel.


Och i måndags, igår, så tog jag mig verkligen i kragen. Jag gjorde något jag sagt jag skulle göra sen i september. Jag var hos kuratorn.
And it felt good!

Kommentarer
Postat av: m

du är stor o mogen visst.

2008-12-02 @ 22:25:53
Postat av: ballongfixarn

Vill nog påstå att det är mer tecken på mogenhet att gå till kurator än att vara duktig på soduko

2008-12-03 @ 21:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback