botemedel för en dålig dag,

En sak bör alla veta om mig. Detta gäller alla, vänner, pojkvän, familj, skolkamrater och ja, alla som träffar mig en dag då jag säger "jag har en dålig dag". När jag har en dålig dag blir jag sur och ledsen för minsta lilla, och det finns en hel del saker man bara inte bör göra. För att förhindra att jag ska bli pissed of på er eller ni på mig så finns det några saker som bör undvikas om jag säger att jag har en dålig dag idag.

1. Fråga inte vad det är med mig. Jag har sagt jag har en dålig dag så försök att hålla mitt humör borta från samtalsämnelistan.

2. Retas inte. Jag tar åt mig minsta lilla, precis allting sugs in och sitter fast och gör mig ledsen eller arg.

3. Gå inte in på varken djupa eller grunda diskussioner som om jag verkligen behöver den jackan eller de skorna egentligen, eller om hur fjortis vissa saker jag gör är och dylikt.

4. Upprepa aldrig, jag menar ALDRIG, frågan om vad det är med mig. Har jag sagt jag har en dålig dag och du har frågat innan och fått samma svar så förvänta dig inget mer, jag får dåliga dagar helt utan anledning!


Håller man sig borta från dessa punkterna så kan nog dagen gå att rädda även om jag är helt galet sur. Klart, ett säkert kort på att göra mig glad är att helt enkelt bara vara snäll, eller boka en resa. Den lyfte mitt humör för kvällen! Så lördagen den 16de augusti åker jag, Lina och Julia till Platanias på Kreta i Grekland för en vecka med sol och bad och skratt! Kommer hem på natten till den 23de och får väl roa oss själva på Sturup ett tag. Och Pontus, vi kommer att hinna ses en massa, I know it.

Jag har tänkt på det där man säger att man lär sig något nytt varje dag. Så jag har tänkt att jag ska försöka komma på något nytt jag lärt mig varenda dag. Ibland och om jag kommer ihåg så ska jag dokumentera det här också!
Idag har jag t.ex lärt mig att Fittja och Trosa ligger väldigt långt ifrån varandra men varken jag, min syster eller Lina vet säkert var Trosa ligger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback