forrest gump-sarah,

Idag kände jag mig lite som Forrest Gump faktiskt.

Har nämligen kommit i underfund med hur skönt det faktiskt är att springa. Man kommer ju fram så himla mycket snabbare än när man går och tankarna bara svävar iväg och all fokus läggs på andningen. Kom på mig själv med att göra mycket smått spring nuförtiden. Ja, jag springer ju på träningarna och så men även i det vardagliga livet. Det är mest småsträckor som kanske hem från bussen eller upp till torghallen. Men ändå. Och det är skönt. Att kunna komma fram lite snabbare, då slipper man dessutom att frysa också. Så kom den här tanken om Forrest som sprang hela sitt liv och till och med två år i rad. Jag tror absolut inte jag kommer bli någon ny Forrest Gump i Laholm, men det kändes ändå så härligt. Så lätt. Allting behöver inte vara så komplicerat som man gör det.

Efter skolan så somnade jag först och främst på bussen. Bussen är som min andra säng nuförtiden, somnar där jämt, gott sover jag också. Till skillnad från nätterna i min fantastiska säng. Underligt. I alla fall. När jag vandrade av bussen var stegen styrda mot banken för lite pengatransaktioner och resinbetalningar. På väg mot banken ser jag en mycket förvirrad Lina stå och klia sig i huvudet och kolla sig runt omkring utanför Amandas. Var ju hur söt som helst och såg fullkomligt lost ut. Hon väntade på Lisa och sen skulle de sola. Fick även veta att Frida (våran thailändare) var hos frisören och de skulle nog fika sen och jag fick följa med. Efter de solat, jag vart på banken och frida klippt klart så slog vi samman på Cecilias. Allting blir nog godare med trevligt sällskap.

Kvällen bestämdes också med att vi skulle till Lisa, kolla Juno och smaska i oss Orgasmkaka. Smarrigt värre! Dessutom fick jag nyss veta att chipspåsen jag kollat spekulant på i över en vecka inte var våran. Vem är det som har lagt en chipspåse på cdstället i våran hall? En god själ om inte annat. Så tack så mycket, den tar jag!


Man lär sig något nytt varje dag! Och idag har jag lärt mig hur man bokar/beställer cd-skivör på cdon. Håkan Hellström kommer till min brevlåda den 26 mars! HELL YEAH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback