Inkorrekt

Jag vet inte riktigt hur jag känner just nu. Allting är ju så upp och ner hela tiden. Jag tar inte illa upp, jag blir inte ledsen. Det är jobbigt, men jag gråter inte. Jag har ingen energi kvar till det. Energin är borta sedan länge men nu låter jag verkligen tröttheten komma. Ligger i säng långt innan 10 och kollar Trolltider tills jag somnar. Även om jag sover, så sover jag inte gott. Jag blir inte utvilad. Jag vaknade med ett leende på läpparna, för jag hade världens mysigaste dröm. Sen kom jag på att just det, det var ju bara en dröm.

Jag tycker mest att allting känns konstigt och overkligt. Jag får så mycket dötid nu jag inte vet var jag ska göra av. Man vänjer sig såklart, det är ju uppenbart. Men just nu känner jag mig bara rastlös och trött hela tiden. Vet inte varför jag inte kan sova heller. Jag har inte gjort något fel. Jag var aldrig falsk. Du borde märka det nu eftersom du beter dig likadant, med liknande ord sagda dagen före och annan handling dagen efter. We are just the same. Men jag ser inte dig som falsk, inte för en sekund.

Och jag tycker det är jobbigt. Konstigt. Annorlunda. Sjukt. Fel. Besynnerligt. Underligt. Bisarrt. Knasigt. Knäppt. Besvärligt. Invecklat. Märkligt. Egendomligt. Ja, helt och hållet inkorrekt. Det tycker jag.



cause i knew that you were a truth i would rather lose than to have never lain beside at all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback