Veckoslutet

Efter en ganska dålig start i veckan (behöver jag nämna larmet och klädstället) måste jag säga att slutet har varit suveränt!

Tjejmiddagen blev inte av, tråkigt men kändes uppenbart att vi aldrig kommer få tummarna ur rövarna. Så jag hängde på Lisa, Lina, Julia, Emelie och Anna till madison. Först hemma hos Lisa gick det allt galet till även om det inte var något röj. Jag spillde och det var nog ett helvete för Lisa att städa. Fast det kanske var twister mattan som gjorde det. Jag var nog den enda som gillade det också, fick köra solo, ramlade ändå. SÅ vig är jag. Som ett kylskåp har jag hört.

Skrev värsta detaljerade om hur kvällen var men tog bort det igen. Vill skriva mer än om madison. I alla fall var det en himla massa folk där och jag hade det riktigt roligt. Brukar alltid bli så trött på madison och få ont i fötterna. Men inte denna gången! Det som inte dödar härdar eller hur fan man säger. En hel del hände under kvällen men många folk inblandade men det orkar jag inte ta tag i här. Jag hade en trevlig kväll och var väl hemma vid tretiden kanske. Kunde inte somna, sov i 20min, blev törstig. Låg och protesterade mot mig själv och min törstighet så jag inte skulle behöva gå ner. Men min demonstration gav sig efter kanske en halv timme så gick ner och drack. La mig och hade svårt för att somna, sov en timme, vaknade och var kissnödig. Vägrade gå och kissa och tänkte att om jag inte tänker på det somnar jag om. Men vad ligger man annars och tänker på. Efter ca 20 minuter gav jag upp. Sen var det svårt att somna återigen och sov kanske ytterligare 30 minuter eller mer. Så vaknade jag kl 9 av byggmästaren och pappa som slipa och såga och allt var det var. Börjar seriöst tröttna på allt som har med renoveringen att göra.

Av ren princip vägrade jag att gå upp kl 9 and make my day utan låg istället i någon slags dvala fram till halv ett. Jag var inte vaken men sov inte heller, skitskumt. Sen gjorde jag inte något vettigt under dagen än övningskörde. Vilket gick ... ja, bilen pep och Engine Fault blinkade och motorstopp gång på gång på gång. Mitt humör sjönk något galet. Trodde inte jag skulle palla kvällen, men vem pallar inte choklad och katalog med bästa vänninorna? Så jag fixade så mycket som jag orkade innan jag cyklade dit. Kvällen visade sig bli så himla mycket mer än vad jag förväntat mig. Ursäkta att jag kanske var tråkig och var tvungen att ta en paus i TP:t men behövde ligga ner lite kände jag. Hade en jäkla trevlig kväll och var hemma vid 3 tiden.

Idag vaknade jag kl 11 efter de skönaste åtta timmars sömn jag haft på länge. Frukost och svamla runt gjorde inget speciellt, förrän det blev träningsdags. Var allmänt slö så fotbollsdelen ska vi inte prata om. Pumpen gjorde man helt skakig så den ska man väl inte heller nämna. Men efteråt var det ytterligare övningskörning och det gick så bra! Jag fick inte ett enda motorstopp när jag skulle starta bilen och det var så skööönt. Jag behövde den självförtroende-boosten som det gav.

Sen har jag ätit och suttit här och kollat Psycho 3. Är nu bäst på Psycho i hela världen typ, kan allt. Tror jag ska se någon till film innan jag beslutar mig för att sova, kan ändå aldrig somna i tid och jag har redan kollat bilddagboken och resor så datorn är inte lockande längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback