Back on track

Dagar har gått och nu är jag åter här igen. Har varit på Lanzarote där diverse saker har hänt, har träffat min älskling och mina vänner. Imorgon är det tillbaka i skolan igen. Får hoppas den bruna färgen sitter så länge i alla fall.

Under semestern i Playa Blanca så har jag och mamma solat, badat, ätit och shoppat, and that's about it. Bodde på Playa Flamingo, som var väldigt mysigt och fint men bara anpassat till barn. Medelåldern på hotellet var nog i två åldersgrupper, varav den största var mellan 2 - 10 år och den andra 40 - 50 år. Det kändes lite ensamt att ligga precis mittemellan dessa två men man klarade sig. Så länge solen vid poolen fanns var det lugnt, och vid shoppingen var det inte många under 12, som tur var.
Det var rebajas skyltar vart du än tittade och jag hittade mycket mer här än i Sverige! Är kanske inte så många i Spanien som har samma stil som mig som i Sverige? Inte för jag knappt vet vad för stil jag har men ändå. Tyckte jag fyndade riktigt mycket och handlade inte för mer än tusen kronor. För det fick jag två klänningar, två linnen, en tunika, ett par jeans, en skjorta, ett par tights, ett sovset, en sjal, ett par alladin byxor och en "fluff"-tshirt. Tycker det är helt okej faktiskt! Och allting var reaplagg utom jeansen, de var billiga av naturen.
Läste om den här artiklen i ELLE om en tjej som hade shoppingförbud i ett år. Under hela året hade hon köpt presenter och en klänning tror jag. Det är fan stark! Tror aldrig jag skulle klara det, fast jag skulle verkligen behöva det. Bara för att spara pengar plus att jag verkligen inte behöver mer kläder nu, hinner inte ens använda allt jag har. Men det har nog varit lite så att man har inte mått så bra, och så har man köpt något för att pigga upp sig och så går det runt sådär. Inte bra på något sätt.
Mer på semestern har jag läst Cosmopolitan, Glamour, engelska Glamour och "Shopaholic and baby". Jag fullkomligt älskar shopaholic böckerna av Sophie Kinsella. Man skrattar högt och gråter ljudligt. Det är sådana där böcker man aldrig vill ska ta slut och när de väl gör det så gråter man bara för det, eller som jag, vägrade läsa i boken på några dagar så den skulle hålla längre. Som Harry Potter böckerna gör för vissa människor.

Nu ska jag äta frukost, får ta Bamse och allt annat en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback