god gubbe,

Idag när jag väntade på 324an som skulle ta mig till Laholm stod det också en gubbe. Han hade varit och storhandlat på Östras vad det såg ut som och stod nu och kastade ut brödsmulor till duvor och kråkor. Det är inte ofta man ser att duvor och kråkor får nådra brödsmulor eftersom de oftast betraktas som "äckliga" fåglar, så vitt jag hört. På något sätt kändes det bara som om den lille gubben var så god av sig som gav till även de som inte var fina. Jag vet inte om det bara var så han hade lite gammalt bröd över eller hur det var, men det såg så snällt ut. Varför ska vi bara uppskatta allting som anses som vackert? Även om man inte uppskattar det som är "lite fulare" kan man ju visa hänsyn, respekt och vara en god människa. Även när det kommer till fåglar.
Vissa tankar man har alltså.

Nu ska jag cykla till Nathalie och skriva tal! Tar med mig några chokladmuffins så vi håller nivån uppe också. Mamma och pappa hälsar på syster yster i kristiansstad och jag hade gärna hängt på men kände att skolan fick gå före this time. Hoppas vi ses snart i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ja det gör vi nog, jag kanske tar en svängom hem till helgen :) fåse fåse helt enkelt puss syster yster!

Postat av: alle ek

du har så fina tankar du sarah!

2008-03-18 @ 21:45:35
URL: http://alexandraek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback