And I'm on my knees looking for an answer, are we human or are we dancers?

Jag tog en sjukdag. Fy på mig men kände att jag bara verkligen, verkligen inte orkade. Och det är första gången någonsin, absolut någonsin som jag känt såhär.

Tydligen har jag ingen koll på döda vinklen. Jag glömmer den. Jag måste se den. Den är viktig. Den kallas inte döda vinklen för inget. Jag sätter mig själv där först. Ibland känns det så, bara sätter mig i döda vinklen och håller tummarna. Nej. Jag gick på en kyrkogård idag. Det var kallt. Fint. Kändes skumt. Någonting jag inte kan sätta fingret på. Jag bara är nu. Tänker inte, bara är. Och det fungerar inte uppenbarligen, det fungerar inte. Och samtalet som jag bara väntar på får jag ju aldrig. Och det stör mig. Tar dem inte det på allvar? Kändes det inte som om jag egentligen behövde det?

Och nu börjar tidnings rubrikerna om vartannat "SNÖ ORSAKAR KAOS" blandat med "FÖRBERED ER PÅ EXTREMVINTER: VARMARE ÄN NÅGONSIN" Personligen tycker jag det känns kallare än någonsin och börjar seriöst fundera på hur det går med växthuseffekten och global uppvärmning här på jorden. Eller Sverige kanske helt enkelt är undantaget som bekräftar reglen? Och är det snön som orsakar kaoset eller vi dumma bilister (de kanske jag bör säga då körkortet inte är i min hand än) som bara ska utmana ödet trots vi vet riskerna med snö och is. Borde vi köra i 90km/h när det glänser vackert på gatan?



You might be a big fish, in a little pond
doesn't mean you have won
cause along may come, a bigger one.

Kommentarer
Postat av: pontus

du o dina tidningar haha

2008-11-24 @ 16:06:37
Postat av: Hannah

Ja här är då ingen snö. Lite halvkyligt, sådär så att låren kliar när man kommer in i värme men ingen snö. Fast det känns ändå lite bra, så jag fortfdarande kan ta mig till jobbet liksom :) puss älskar dig

2008-11-25 @ 07:30:00
Postat av: S as in Sofia

Jag vill ha snökaos, massa kaos... gärna kaos så att jag slipper gå ut någonsin igen =/

Postat av: S as in Sofia

Jag vet, det kommer gå över. Frågan är bara när och om jag kommer få honom tillbaka! Allt känns bara fel just nu. Det var jag som gjorde slut och jag borde stå mitt kast men det är inte så lätt, speciellt inte när jag känner att det var fint det vi hade och att gjorde fel. Tyvärr vill han inte lyssna och jag orkar inte vänta för evigt, om han inte vill så är det väl inte meningen.. men just nu gör mitt hjärta ondare än ondast. En dag gör det inte ont och jag vet det, det känns bra att veta att ljuset finns. Det vet du med, jag vet att du varit där <3

2008-11-26 @ 21:03:12
URL: http://sasinsofia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback