The summer ended soon, we both went back to school and the autumn cold was so cruel.

It was the summer of 1994, came knocking on my door and say hey sweet girl, i wanted you some more


En liten fundering sådär. Eftersom jag nu är helt insnöad på hinduismen och buddhismen (mer eller mindre frivilligt ska tilläggas) och dess karma-tankar kunde jag inte låta bli att fundera. Att gå mot röd gubbe på övergångsstället, är det karma? Och i så fall skulle den vara dålig då? Menar karma är ju (för att citera mitt "fotografiska" minne ur anteckningarna) "summan av en persons goda och onda handlingar som avgör en människas nästa liv/kropp". Nu vet inte jag exakt hur mycket trafikljus de har i Indien, Thailand, Korea och allt, däremot en hel del i Kina och Japan där buddhismen ska vara lite lagom stor. Men om vi tänker i Sverige (för nu kan jag inte dessa länders lagar) det är ju inte lag att inte gå emot röd gubbe. Men skulle en hindu se det som en ond handling att göra det? Skulle det läggas till minus-sidan på ens karmalista? Det ska erkännas att jag tror en del på karma. Som man behandlar blir man själv behandlad vill jag åtminstonde gärna tro. Även om det inte alltid är så i praktiken.

På jobbet igår berättade min arbetskompis på vänster sida om hennes vän som nyligen hade tatuerat sig. Tatueraren själv hade sagt att det var den första tatueringen i sitt slag som han hade tatuerat. Och vad hade vännen tatuerat in? Jo, "God Jul" och gissa var? På ryggen. Okej. Det allra bästa är att den kommer ju bara synas under sommarhalvåret då man ändå under vintern är galet påklädd. Utom han som klädde ut sig till Party-boy på senaste studentfesten då.

Appropå studentfest är nummer två ikväll. Jorden runt-tema på morfars. Jag som har noll i fantasi tog systerns idé om flygvärdinna. Vilket omedelbart får mig att tänka på underbara söta lilla Linda... Vart blev hon av?


Fasiken. Jag som tyckte jag var så diskret. Well, det blir väl till att inse sanningen.
Jag är allt utom diskret och smidig helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback