What you say, that you only meant well? Well of course you did.

Jag gillar blogg.se eller folk som skriver bloggar sådär överhuvudtaget. Men jag saknar minsann sökfunktionen som åtminstonde fanns här på blogg.se innan de fick för sig att flytta och fixa och trixa och dona. Ja, jag vet, det är en sån otrolig petitess att klaga över men hur ska man annars hitta folks bloggar? Hittade nyss en liten kändis (till mig då inte kändis kändis) som jag känt nu ett bra tag men inte får jag veta att personen i fråga är en aktiv bloggare! Vad säger vi om detta? Vad säger vi om folk som inte berättar att de bloggar? BU på er! (nej okej jag berättar väl inte att jag bloggar heller för folk men det är ju en fullkomligt annan sak)

Jag läste tidningen imorse, jag har försökt att göra det till vana att i alla fall läsa LT var morgon till frukost. Och nog gör jag det. Oftast blir det dock bara rubriker och bilder, ibland någon bildtext här och där. Jag tycker jag är duktig, men har under tiden fått inse att mitt tappra skumläsande inte lämnar några större anteckingar i hjärnan. Då jag blev upplyst om att DIAB varslat 24 personen, vilket tydligen stått jättestort och jättetydligt. För ett exempel. Det tog ärligt talat ett tag för mig själv innan jag förstod att amerikas presidentval var klart. De har ju faktiskt hållt på en hel evighet med McCain, Obama och innan Mrs Clinton fick lämna slagfältet. Jo jag är glad att Obama vann, good work america, men kan ändå inte säga jag varit speciellt insatt i processen. Detta har i alla fall lett till att jag börjat läsa tidningen nogrannare (eller säger man mer noggrann? fasiken då, ord är inte min grej). Och imorse läste jag om någon, som bodde någonstans, och där hade de bott i generationer och ville fortsätta bo där, och därför ville de stoppa vindkraftverken. Jag som alltid varit en så stor förespråkare för vindkraft (utan att varit vidare insatt i det mer sen naturen i 9an) förstår då inte varför folk ska nedvärdera vindkraften. Nu, lagom härligt underbart smart som jag är, läste jag inte hela artikeln. Då hade jag ju inte hunnit skumma resten av tidningen. Men jag förstår inte varför vindkraften skulle förstöra för personen som stod och såg sur ut på bilderna. Nej, jag får nog hem och läsa resten av inslaget innan jag yttrar mig något mer om det. Men heja vindkraften! (Trots Martin nu har upplyst oss om hur fåglarna påverkas)




Jag är inte den som skriver långa inlägg som faktiskt innehåller någonting. Förutom när jag blir på humör för det. Om jag blir lite duktigare på att läsa tidningen kanske det blir lite bättre med mer meningsfulla inlägg än depp, pepp och konstiga begrepp.

Kommentarer
Postat av: pontus

läs inte hallandsposten bara, full med skit

2008-11-17 @ 15:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback